Bestaat er een lijst met formules die gebruikt kunnen worden in Excel?

Ik zou graag een overzicht hebben van de verschillende formules die gebruikt kunnen worden in Excel om dingen te automatiseren. Er bestaat vast wel een overzicht (op internet) met de formules....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.1K

Het beste antwoord

Kijk even onder Help in Excel en je krijgt de wereld aan informatie.

Kies in Excel ook even Invoegen>Functie
In het venster Invoegen vindt je de wereld aan info.

Sites:
http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP100818651043.aspx

http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP052001271043.aspx

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/software/cursus-excel/cursus-excel.html

En heel veel Googlen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijke lijst met de meest voorkomende formules, en tevens een goede uitleg hoe ze gebruikt moeten worden!

Andere antwoorden (6)

in excel zelf zit een overzicht van formules :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorbeelden van veelgebruikte formules;

http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP052001271043.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in excel op het 'f' je klikt, links naast het balkje waar je normaal de formule ziet staan, klapt er een menutje open met alle functies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de functies die excel geeft door op de functietoets te klikken kun je in excel alle berekeningen invoeren die je zelf kunt bedenken zolang ze maar reekenkundig juist zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee manieren om deze formules te schrijven:
Syntax door middel van een Bereik, of de Simpele Syntax.

Syntax betekent de manier waarop de formules worden geschreven.
We kunnen ook beide "Syntaxen" gebruiken voor meer ingewikkelde formules.

We gebruiken de "Simpele Syntax" om verschillende berekeningen uit te voeren op verschillende cellen.
We gebruiken de "Bereik Syntax" als we slechts één berekening willen uitvoeren op verschillende cellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij informatica krijgen wij nu de basic van Excel.

Met sommen moet in een cel het volgende typen
voorbeeld ;

=Som(b1+b2)

Dit telt het informatie van b1 bij b2 op.

Je kan tuurlijk ook =som(100+200), maar dan je net zo goed 300 invullen.

+ voor optellen, - voor aftrekken, / voor delen en * voor vermenigvuldigen.

=Som moet er ook altijd bij, en de verdere notatie MOET tussen haakjes.