Hoe kan ik een programma maken voor de pc met visualbasic?

Hoe kan ik met visual basic programmas maken?
Hoe leer ik het makkelijk? Heel makkelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je eigenlijk met VB een programma maken? Ik werk met VBA in Excel, en ik maak leuke dingetjes, maar ELKE programmaregel is een harde strijd.
Vaak hebben de ingenieurs dingen anders geregeld, dan jij zou denken, en zoek je je kleurendoof naar het waarom. Enz.

Het beste antwoord

Bedenk eerst wat je wil maken, koop dan het boek 'Visual Basic for Dummies' en ga aan de slag. Je loopt tegen allerlei problemen op die je moet zien op te lossen met het boek en internet. Probleem met internet is een beetje dat je wel moet weten WAT je wilt vragen. Je moet dan wel min of meer VB kennen.

En makkelijk is VB niet, maar dat is een persoonlijke opvatting.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan het zonder iets te kopen graag?
paulus811
11 jaar geleden
Je zult in ieder geval de Visual Basic ontwikkelomgeving moeten kopen. Wat je kunt doen is simpel beginnen in Excel (dan neem ik even aan dat je dat hebt) waarin Visual Basic for Applications zit. Voordeel is dat alle objecten al beschikbaar zijn, zoals range, worksheet, row etc. En groot voordeel is dat je een macro kunt opnemen en later teruglezen wat er is opgenomen, of je dat snapt en eventueel kunt aanpassen. In Excel zit ook HELP en dat is erg uitgebreid. Op internet zijn er diverse Visual Basic sites die je op weg helpen. Dit is een goede en uitgebreide. http://howtostartprogramming.com/vb-net/