Hoe voeg ik een "AND" operant toe aan een excelformule "ALS". Dus ALS A1=Waarde1 EN A2=Waarde2, dan MELDING "Beide goed" ANDERS "andere melding"?

Of neem bijvoorbeeld een namenlijst, met geslacht als geboortedatum. Een als-functie die eerst kijkt of het geslacht = man, en dan kijkt of geboortedatum na 1/1/2000, om de melding te geven: "Dit is een jongen geboren na de eeuwwisseling".

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Met de functie EN (in de Engelse versie is dat AND)

Deze functie resulteert in WAAR als alle argumenten WAAR zijn. Resulteert in ONWAAR als een of meer argumenten ONWAAR zijn.

Syntaxis EN(logisch1;logisch2; ...)
logisch1; logisch2;... zijn maximaal 30 voorwaarden die WAAR of ONWAAR kunnen zijn.

* de argumenten moeten als resultaat logische waarden zoals WAAR of ONWAAR geven, of de argumenten moeten matrices of verwijzingen zijn die logische waarden bevatten.

* Als een matrix- of verwijzingsargument tekst of lege cellen bevat, worden deze waarden genegeerd.

*Als het opgegeven bereik geen logische waarden bevat, geeft EN de foutwaarde #WAARDE! als resultaat.

Voorbeelden
EN(WAAR; WAAR) resulteert in WAAR
EN(WAAR; ONWAAR) resulteert in ONWAAR
EN(2+2=4; 2+3=5) resulteert in WAAR

Toegevoegd na 5 minuten:
In jouw voorbeeld krijg je dus zoiets:

ALS(EN(A1=”man”;B1> DATUM(2000;1;1));
”Jongen geboren na de eeuwwisseling” ;
”Meisje of geboren voor de eeuwwisseling”)