Welke datumnotatie kan ik over het algemeen het best gebruiken om bestanden met een datum als naam, in een kolom met bestanden, te sorteren?

Het betreft het programma 'FileCenter'.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik gebruik altijd de notatie volgens ISO-norm 8601: yyyy-dd-mm. Of, korter: yyyymmdd. Voordeel is dat de bestanden altijd correct worden gesorteerd, zowel in programma's die zien dat het een datum is als in programma's die de getallen als betekenisloze tekst zien. En geloof me, 2012-05-28 (en zelfs 20120528) went enorm snel. Toegevoegd na 2 minuten:   Sorry, niet "de" notatie volgens ISO 8601, maar één van de mogelijke datumnotaties.

Bronnen:
http://www.iso.org/iso/support/faqs/faqs_w...

Ik zou gaan voor een numeriek datum notatie. Daar deze beter wordt herkent door diverse programma's. Mei, juni, juli worden niet altijd als datum herkend en worden dan in alfabetische volgorde gesorteerd. Ikzelf werk meestal met ddmmyyyy notatie. De meeste programma's kan je dusdanig instellen dat deze met de meest gangbare notaties overweg kunnen.

MM-DD-YYYY maanden voorop want anders krijg je dit 03-04-2012 06-01-2012 10-10-2012 13-05-2012

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100