Hoe voeg je een foto in een psd? [Photoshop 5cs kenners]

Dus, ik heb net photoshop 5cs gedownload, en wil nu icons maken. Ik heb al een paar psd's gedownload, maar hoe voeg ik nu een andere foto aan de psd toe? - ♥

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je opent eerst die foto (jpg ofzo)met File>Open
Zet die nieuwe foto naast je psd.
Met de move tool kun je die foto naar je psd slepen en laten vallen. Het wordt dan een nieuwe laag in je psd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel! Maar, nog een vraagje. Als ik de gewone foto (jpg) naar mijn psd sleep, dan gebeurt er niks. Hoe kan ik die foto naar boven brengen, ofzo? :]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is, heb je nu een nieuwe laag erbij in je psd.
Als je em niet direct ziet dan zit ie verscholen onder een andere laag. Je kunt met de move tool die laag boven de andere lagen zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omg! Bedankt! Je hebt me super goed geholpen. Yeey! Nog eens, dankje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (1)

dit kun je doen via file -> place, en dan je foto plaatsen, maakt Photoshop gelijk automatisch een nieuwe laag voor je aan, in het Nederlandse menubalk is het -> menu -> plaatsen.

als je eerst de foto in Photoshop opent en daarna de foto naar je Photoshop sleept of zal dupliceren is niet echt handig, tenzij je je foto wilt bewerken of een gedeelte wilt gebruiken.

zie bron voor meer uitleg over foto's plaatsen of bewerken.