peer2peer heb je dat nodig op je pc?

Ik hoor veel verhalen dat je pc er erg kwetsbaar van wordt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het is niet noodzakelijk maar wel erg handig als je download op afstand. Je kunt peer2peer ook gebruiken voor het uitwisselen van bestanden of spellen, maar over het algemeen zijn het downloadprogramma's om minder legaal aan software, games, films of muziek te komen.
Mocht je gebruik willen maken van een peer2peer: zorg er dan voor dat je goede beveiliging op je pc hebt. Een firewall, antivirus en zeker een goed programma dat netwerkaanvallen en binnenkomende troep (Via peer 2 peer) tegenhoudt.
Ik maak zelf nog wel eens gebruik van torrents downloaden via Bitcomet, maar als ik dan terugkijk in de logboeken wat er allemaal is tegengehouden.... dan ben ik blij dat ik goede beveiliging heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor, je pc kan heel goed zonder, als jij dat kunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een prachtig vrusuitwisselingsprogramma, wat je beter niet kunt gebruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk heb je het niet nodig.
Als je het tóch wilt gebruiken, neem dan een zo "veilig" mogelijk programma, en maak de instellingen zo, dat alles wat je download eerst door je virusscanner wordt gecontroleerd.
En let erg goed waar je op klikt om te downloaden.
Vaak zie je al aan de naam en/of de grootte van de bestanden dat het niet veel soeps is.
Helemaal veilig is het niet, maar dat is e-mailen ook niet en het hele leven trouwens niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk heb je dat totaal niet nodig ; peer to peer is niks anders dan een soort van maas in de wet om (vaak) illegaal te kunnen downloaden, en maakt je computer ook nog eens retelangzaam. Dus tenzij je snode plannen hebt, is er geen enkele reden whatsoever om een dergelijk programma te installeren. Dan heb je meteen de grootste deur voor virussen ook dicht gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt nodig, maar het is wel heel handig als je niet overal voor wil betalen.
Ik gebruik zelf al jaren Emule, en mijn pc doet het nog steeds prima. Je moet wel opletten wat je download natuurlijk. Kleine .exe bestandjes bv., daar moet je niet op klikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Niet echt nodig, maar het is wel heel handig als je niet overal voor wil betalen".
Tsja, dat zeiden ze vroeger ook over een winterjas met groooote zakken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hehe..maar downloaden is niet hetzelfde als stelen. Je pakt iemand niet iets af; Je maakt alleen een kopietje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei.....daar kun je over discussieren natuurlijk. Intellectueel eigendom en gederfde inkomsten zijn aan de andere kant van het creatieve proces ook geen lolletje.