Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

op mijn usb-stick staat eerst formatteren en dan openen. Hoe kan dat nou ?

als ik formatteer ben ik toch alles kwijt op dat stickje en dat is iets wat ik niet wil !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Normaal gesproken hoeft een stickje maar één maal geformateerd worden.
Maar er gaat wel eens wat mis zodat het bestandsysteem niet goed kan worden ingelezen, of simpel onherstelbaar is beschadigd.

Een dergelijk probleem kan gebeuren als je de stick tijdens een lees of schrijf actie uit de usb aansluiting trekt.

Wat soms wel eens kan helpen is dmv deze computer op de usbstick rechts te klikken om vervolgens naar eigenschappen te gaan.
Daarna ga je naar het tabblad extra.
Hier kun je het station op fouten controleren en soms zelfs herstellen.
Doe dit te samen met het defragmenteren ( zelfde tabblad ).
Mischien heb je geluk en kan je je bestanden nog redden.
Daarnaast heb je ook nog een backup optie, wie weet....

Toegevoegd na 4 minuten:
De enige goede methode om een usb stick uit je laptop te verwijderen is rechtsonder op je scherm ( bij je klok ), op het usb symbooltje te klikken en vervolgens op usb uitwerpen.
"Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen".
Dit is eigenlijk de enige correcte manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat ze bedoelen: de eerste keer voor gebruik.
Of de bestandsindeling is beschadigd (in de volksmond: hij is gecrasht). Dan moet je m ook een keertje formatteren.

Maar in principe is het maar 1x nodig.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt dat als je rechter muis op de map met je usb klikt, dat er dan bovenaan (en vetgedrukt) formatteren staat, wat dus ook gebeurt als je dubbel klikt. Dan moet je naar eigenschappen staat en dan standaard actie: openen ipv formatteren. Sorry als je dit niet bedoeld, maar dit had ik een keer bij een map alleen dan Scannen ipv formatteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat er wat gegevens gecrasht zijn doordat je de usb stick eruit hebt gehaald zonder deze vrij te laten geven. Rechts onderin windows naast de klok kun je de usb verbinding vrij laten geven zodat deze veilig kan worden afgekoppeld. Als je dit niet doet gaat het grotendeels wel goed maar een enkele keer ben je alle gegevens kwijt en moet je hem eerst opnieuw formatteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding