Hoe kan je programma's uit mijn launchpad verwijderen waar geen kruisje boven staat zoals progamma's uit de mac app store?

Eerst had ik 2 velden met programma's en opeens heb ik er heel veel die ik op geen manier kan verwijderen en openes kan ik ze ook niet
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.1K

Het beste antwoord

Het zijn juist de app uit de mac app store die een kruisje krijgen om ze te verwijderen, maar dat ter zijde.

Het helaas niet heel makkelijk om apps uit de launchpad te verwijderen. Om alles overzichtelijker te maken zou je apps in een mapjes kunnen doen (lang op het icon clicken tot ze gaan bibberen en dan de iconen op elkaar leggen.)

Als je dan echt de apps wilt verwijderen zijn er aantal opties.:

1) De app uit de "Applications folder" halen door deze te verplaatsen naar een andere locatie (let wel op dat je geen link maakt!, desnoods via de Trash verplaatsen).

2) Door naar de terminal te gaan (Applications > Utilities > Terminal) en de volgende command line in te voeren:

sqlite3 ~/Library/Application\ Support/Dock/*.db "DELETE from apps WHERE title='APPNAME';" && killall Dock

Je moet 'APPNAME' hierin vervangen met de naam van het programma.

3) Een management programma installeren om app te kunnen verwijderen, b.v.: http://chaosspace.de/launchpad-control/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met zoals in de mac app store bedoelde ik dat er geen kruisje kwam te staan bij deze progamma's zoals wel bij de uit de store sorry.
En ik heb 1 progamma verwijdert uit de launchpad naar mijn prullenbak maar toen deed instellingen of voorzieningen het niet meer dus heb ik het maar terug gezet ;s nu doet hij het wel weer dus ik denk dat het delen van het besturings systeem zijn van mijn mac