Hoe los ik het volgende printer/netwerk probleem op?

- De printers zijn gedeeld op een 2003 server.
- In het domein word er gebruik gemaakt van Roaming profiles.

Als ik verbinding maak met de netwerkprinter via:
\\servernaam\Printer
krijg ik een fout "kan geen verbinding maken" 0x0000000a

maar als ik het via ip doe is er geen probleem:
\\IP-Adress\Printer

Deze fout treedt maar bij 1 werkstation op, de rest van de werkstations (zelfde configuraties) hebben dit niet.

Er is wel een workarround door de volgende register sleutels te verwijderen:

HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Current version\Print\Providers\Client side rendering print provider\servers\

als dit gedaan is kun je na herstarten van de computer de netwerk printers normaal benaderen/toevoegen. Maar na een week, soms meer soms minder treedt het probleem weer op.

Wie weet raad om dit probleem op te sporen en voorgoed te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.7K

Het beste antwoord

Lijkt een dns probleem, andere "waarschijnlijk" definitieve workarround, pas de ...\system32\drivers\etc\hosts file aan en voeg de server host er aan toe.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik bedoel dns probleem aan je werkstation zijde, ik begrijp dat je liever exact de oorzaak wilt achter halen, maar met de fantastische software van Bill, is dat vaak niet mogelijk of kost onevenredig veel tijd. Is het niet handiger het werkstation te klonen of opnieuw te installeren?
Als laatste optie, als je met een andere gebruiker aanmeld op het zelfde werkstation, heb je dan het zelfde probleem of heb je er dan geen last van? Anders even configuratie file weggooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik eerder geprobeerd maar helaas werkt dat ook niet, als het een echte dns fout zou zijn dan zouden meerdere personen er last van moeten hebben. In het netwerk hebben wij een aparte DHCP & DNS server. Tevens kan ik wel gewoon verbinding maken met normale share`s alleen printer share`s geeft het probleem.

Andere antwoorden (1)

Wellicht is er op het werkstation ingelogd onder een ander domeinnaam.
Op ip-niveau wordt daar niet mee gewerkt