Hoe krijg ik deze cd-rom opgestart?

Heb pas op een tweedehands boekenmarkt een cd rom spaans gekocht. Nu is die cd vrij oud neem ik aan, want de systeemeisen zijn vanaf windows 95 tot windows 2000. (stond in de binnenkant van de doos en kwam er pas achter toen ik thuis kwam)

Als ik de setup wil uitvoeren, krijg ik deze foutmelding "de versie van dit bestand is niet compatibel met de windows versie die wordt uitgevoerd. Controleer
de systeeminformatie van uw computer of u een x86 (32 bits) of x64 (64 bits) versie van het programma nodig hebt.
Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software"

Nu gebruik ik windows 7. Zou er nog eventueel een manier zijn om deze cd te kunnen installeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Als Windows 7 Ultimate hebt dan kan je de Windows XP modus downloaden. Hierop kan je dit soort software installeren en draaien.

Dit werkt vaak beter dan compatibiliteitsinstellingen (via de rechtermuisknop op setup.exe).

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. Windows XP compatibiliteitsmodus werkt ook als je Windows 7 Home Premium hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil het graag downloaden via de site van microsoft, maar steeds vraagt die om de aktivatiecode te installeren om te kijken of mijn windows 7 Ultimate (64 bit) legitiem is. (dat is die bij mij uiteraard) Helaas kan ik niet verder gaan met de volgende stap omdat die dat steeds vraagt om te installeren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is denk ik de genuine advantage, die heb je ook nodig voor windows updates. Als je hier niet uitkomt kan je microsoft bereiken als je de software daar hebt gekocht (dus niet oem)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt ik heb het kunnen oplossen, zeer bedankt ook voor de overige reacties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
top!

Andere antwoorden (1)

Als je met je rechtermuisknop op setup.exe klik kun je Eigenschappen... kiezen. Nu krijg je een pop-up met een aantal tabbladen. Op eentje daarvan kan je een zogenaamde compatabiteitsmode kiezen. Probeer hier dan eens Windows 95 en dan dit dialoog afsluuten en opnieuw proberen deze setup.exe te starten.