mijn laptop geeft steeds de melding kan windows niet starten dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente wijziging in hard/software wat nu?

ik wil er nu opnieuw windows opzetten maar het is een mini laptop dus kan ik er geen dvd in stoppen. dus heb ik het op een usb staan maar die kan ik niet openen. of is er nog een andere manier hoe ik dit kan oplossen.

Toegevoegd na 50 minuten:
ik drukte op f8 en op opstarten zonder foutoplossing maar toen kreeg ik een blauw scherm met de foutmelding "STOP C0000006 The instruction at 0x%P referenced memory at 0x%P. The required data was not placed into memory because of and I/O error status of 0x%x wat moet ik nu doen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet wel wat van computers heb laatst nog op een andere computer ook zo'n fout maar dan hs% missing ook opgelost dus ik wil het wel proberen welke link had je gevonden?

Antwoorden (3)

Het beste is een externe cd-speler... Maar die heb je vast niet zo liggen. Is het geen garantie kwestie? Dat je het je winkel kan laten oplossen?
Hoeveel ervaring heb je met computers?

Wat ik denk dat je gedaan hebt met die usb, is gewoon kopieren en plakken van de DVD naar de USB. Dat zou volgens mij niet gaan werken. Volgens mij is op internet wel te vinden hoe je dat moet doen. (zie bron)

Als je dat goed doet, en het werkt nog niet, moet je even de BIOS instellingen van je minilaptop uitpluizen. Hier zul je dan vast moeten aangeven dat hij mag opstarten vanaf USB. Zeg het maar in een reactie als je hier meer uitleg over wilt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan van de DVD naar USB doen maar dat werkt niet dat had ik 1x geprobeerd maar ik heb bestanden die speciaal gemaakt zijn om via pc windows 7 te instaleren kan ook windows xP maar heb het niet geprobeerd dus zou het niet weten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows kan heel simpel aan de hand van een Usb stick op een dergelijke machine gezet worden.
Zo'n stick moet natuurlijk wel zelfopstartbaar gemaakt worden.
Anders kan uw netbook er nog niets mee.

Hoe u het één en ander voorelkaar moet krijgen kunt u lezen in de link, die ik bij de bronvermelding heb gegeven.

Maar mocht het toch om een defect stukje hardware gaan dan bestaat natuurlijk altijd de kans dat het weer terug komt.
Maar meestal is een verse installatie afdoende.