Hoe installeer ik 'VIA High defitinition audio driver' op mijn laptop?

Het staat op mijn desktop maar ik wil het op mijn laptop...

Acer 5742-series

Toegevoegd na 15 seconden:
en nee het lukt niet!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je kunt niet zomaar drivers vd ene geluidchip op een andere geluidchip toepassen. Wat je wilt kan dus alleen als ze beide computers precies dezelfde geluidchip hebben.

Gaat het trouwens echt om de drivers of doel je meer op een stukje software wat bij geïntegreerd zit in het installatie pakketje dat geïnstalleerd is op de desktop? Bv dus de software die je een icoontje rechts onder in beeld geeft met de mogelijkheid om oa een EQ ed op te roepen.

Of gaat het er puur om dat je geluid het nu niet doet en dat je dus geluid werkende wilt hebben op je laptop?

Hier kun je trouwens de drivers voor je laptop vinden.
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet. Jouw laptop heeft een Realtek audio chip, en blijkbaar heeft jouw desktop een VIA chip. Wilde je iets specifieks bereiken dat de audio driver op de laptop nu niet ondersteunt ?
gvrox