Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is (en hoe werkt het) Origin nu eigenlijk?

Ik heb BF3 gekocht op schijf en wanneer ik het installeer krijg ik eerst Origin en moet ik me daar registreren, daarna wordt pas BF3 op de harde schijf geinstalleerd. Om het spel op te starten moet je dat dus doen vanuit Origin, terwijl er ook een BF3 icoon op mijn desktop staat. In principe maakt het me niet uit, maar wat voor nut heeft dat Origin nu precies, heb je echt nodig en wat zijn de voor -en nadelen er van. Kan iemand mij dit in simpele taal eens uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals iemand anders al zei is Origin een game platform van EA. Je hebt dan ook een Origin account nodig om sommige games te kunnen spelen. Er zit ook een digitale winkel in verwerkt zodat je games online kunt kopen en kunt downloaden naar je Origin account.

Voordelen hiervan zijn:
*Goedkope distributie voor EA, men heeft de tussen handel uitgeschakeld (winkels).
*Gemakkelijk al je games up to date houden via hetzelfde kanaal.
*Geintegreerde manier om met je vrienden te chatten/praten tijdens het gamen zonder aparte software.
*Games opnieuw installeren zonder dat je de dvd nodig hebt.
*EA kan statistieken bijhouden over je game gedrag waardoor updates kunnen worden afgestemt, of persoonlijke aanbiedingen worden gedaan.

nadelen zijn:
*Men komt mogelijk wel heel veel van de gebruiker te weten (zie laatste punt van de voordelen), privacy kan een issue worden als hier niet goed mee wordt omgegaan door EA.
*Deze initiatieven verdrijven langzaam de fysieke game. Voor de verzamelaar van hoesjes kan dat een nadeel zijn. Doorgaans worden de games ook niet goedkoper aangeboden dan de fysieke versie ondanks de kostenreductie. (dus voordeel voor EA, meer winst)
*Als Origin technische problemen heeft, werkt geen enkele game meer.
*Je moet ook inloggen om single player te kunnen spelen. Indien je eigen internet eruit ligt kun je dus ook niet lokaal spelen.
*Je kunt een game niet meer weggeven/tweedehands verkopen omdat deze gebonden is aan je persoonlijke account. Of je moet je hele account met al je games afstaan natuurlijk. (voordeel voor EA)

Natuurlijk is een persoonljik voor of nadeel nog dat je het mogelijk omslachtig kunt vinden om iets op te starten alvorens je iets anders kunt opstarten. In het geval van Bfield 3 kan er nog een keer opstarten bij...

Dat is het wel zo'n beetje volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Origin is het gaming platform van EA net als STEAM van valve, je kan hier netjes je games in ee lijst hebben, automatisch updates voor de games, een online winkel voor games\demos, een vriendenlijst enz enz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding