hoe weet ik welke geluids drivers en video kaart drivers ik moet hebben?

ik ben even bezig met een oud pctje.
ik heb de hele pc opnieuw geinstalleerd en hij heeft nu windows 7 in plaats van xp... hoewel ik zelf het idee heb dat dit eigenlijk niet zon goed idee was

hoe dan ook,
ik weet zo even niet hoe ik erachter moet komen welke geluids drivers ik moet hebben om het geluid weer terug te krijgen

ook ziet de look er erg raar uit,
dit komt mogelijk om dat de juiste beelddrivers niet geinstalleerd zijn...

ik moet erbij zeggen dat het een packerd bell computert is dus weet je zelf ook dat het dan soms lastiger voor je gemaakt word...

Wie kan mij hierbij even helpen?
de specs van de computer kan je hier vinden: http://goo.gl/7gJ6V

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (3)

Zo'n zwarte achtergrond zie je normaal gesproken bij een illigale versie van Windows die door Microsoft als zodanig is herkend. Hier zal je iets voor moeten vinden om dat weg te krijgen.( niets wat usenet niet kan oplossen)
Wat de drivers betreft: Kijk in de eigenschappen van de geluids- en video kaart in apparaatbeheer. Kijk naar het apparaat ID op het tabblad Details en google hier op. Dan weet je welke geluidskaart je hebt en kan je op de website van de fabrikant de juiste drivers downloaden.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de versie als illegaal gezien wordt staat rechtsonderin een stukje tekst: Dit exemplaar van Windows is niet legitiem. Ook krijg je dat pas na een maand ofzo te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik meen dat diet tekst pas later komt, maar inderdaad ; ik ken hem :-)
ff dit gratis progamma downloaden: Everest Home Edition. na installatie laat deze precies zien welke kaarten je erin hebt zitten, aan de hand daarvan ff googlen naar de drivers..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke drivers je moet installeren is afhankelijk van het merk en type moederbord.
In je enthousiasme van het opnieuw werkend maken van de pc ben je waarschijnlijk vergeten de "motherboard driver cd" te gebruiken die bij elk moederbord wordt meegeleverd en noodzakelijk is om de basic drivers voor beeld, geluid en ethernet te installeren en activeren.

Deze cd bevat alle software die de aanwezige hardware detecteert en installeert en moet na de installatie van een besturingssysteem zoals windows XP of 7 worden uitgevoerd.
Heb je deze cd niet of niet meer dan kun je via de fabrikant van het moederbord de drivers apart downloaden via de support op hun website. Je hebt dan meteen de nieuwste drivers.

Overigens moet, om windows vista of 7 te kunnen draaien, de computer aan vrij hoge eisen voldoen voor wat betreft processor-, geheugen- en videoprestaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer dat je XP er al weer opgezet hebt, mocht je in de toekomst het zelfde probleem krijgen.... ook al heb je windows 7 en zijn de drivers voor XP... op het installatie icoontje van de bewuste driver met rechts klikken en dan naar compatibiliteitsprobleem ( ofzoiets ) engelse windows versie heet het compatibility troubleshooting. dan kun je vier opties aanvinken--> daar aanklikken dat het installatieprogamma wel in een oudere versie werkt, en vink meteen in het zelfde venster ' andere machtigingen' aan. in het volgende scherm kun je XP aanklikken, en uitvoeren als administrator.... Meestal is dan je probleem opgelost