ik heb dus geen CD revory gemaakt, hoe kan ik dus mijn laptop weer terug draaien naar fabrieksinstellingen? zonder de CD recovery?

ik heb dus geen CD revory gemaakt, hoe kan ik dus mijn laptop weer terug draaien naar fabrieksinstellingen? zonder de CD recovery? en ik heb de recover cd nier helemaal gebruikt hoe kan ik dan ongveer 2 gb gebruikt hebben.

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb een HP pavillon dv-1240ed, Windows Vista Home Premium SP 2.

Toegevoegd na 1 uur:
P.S. Dat 2 GB is gebruikt bij de D:/ recovery schijf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PS: zo lang je geen virus hebt of je OS totaal niet meer wil starten, zou ik trouwens niet zomaar de recovery-CD pakken.

Het beste antwoord

Misschien zit er een recovery programma op van de fabrikant, waarmee je een back-up of herstelschijf kunt maken mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou je kunnen helpen maar dan moet je me vertellen welk merk laptop je hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een HP pavillon dv-1240ed, Windows Vista Home Premium SP 2.
Die recovery-CD's zul je moeten aanschaffen (meestal betaal je alleen de kostprijs en verzendkosten; dat is niet zoveel). Alhoewel die doorgaans bij de fabrikant worden verkregen, blijft de leverancier verantwoordelijk voor het afleveren van een goed product en zou je ze ook via de leverancier moeten kunnen verkrijgen (in theorie).

Als je de recovery-CD wel gebruikt zou hebben, gaat je laptop qua software weer terug naar fabriekstoestand. Je hebt dan veel meer ruimte vrij dan 2GB. Als je die CD niet gebruikt hebt, hangt het er natuurlijk van af wat je allemaal op die PC gezet hebt, hoeveel GB je gebruikt hebt. Slechts 2GB hebben gebruikt op je PC is uitermate weinig zo niet onmogelijk (als het Win Vista of Win 7 betreft).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb iets van 30 GB over, dat is opzicht veel, maar er werkt bijna niet meer goed, terwijl het laptop nog goed verzocht is, en ik heb niet eens recovery cd gemaakt, toen ik de laptop kocht was ik zeg maar noob, nu pas wordt ik meer intelligenter door allemaal dingen uit te vinden, zelfs dit heb ik geleerd dat ik bij aanschaf eerst recovery cd moet doen. en ik wil dat die terug gaat naar fabriekstoestand.
met systeem herstel met fabrieksinstelling moet het lukken.
ga naar configuratie en dan naar systeem herstel geavanceerd
daar kun je herstellen naar fabrieksinstelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
als je fabrieks instellingen slaagt
dan heb je ook meteen dat programma waarmee je de officiele recovery dvd set kan branden terug
echt meteen daarna doen scheelt je in de toekomst kopzorgen
waarschijnlijk heet het HP recovery manager ?
het is in elk geval iets met de naam HP erbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
systeem herstel duurt wel langer dan recovery dvd.
je moet wel even geduld hebben kan langer dan 1 uur duren
afhangkelijk van je pc of systeem.
mij is het gelukt! volg precies de instructies!
als je windows nog wel opstart als is het gebrekkig dan is het best nog wel mogelijk die cd recoveryset te branden als dat kan
kijk even bij programma naar een sectie van programma,s van HP zelf waarschijnlijk zie je iets hp recovery ?
daarmee kan je zowel de fabrieks setttingen rechtstreek terug zetten
en ook de Recovery dvd set branden
als je windows nog goed genoeg werkt en branden normaal zou lukken maak dan eerst die dvd set

koop dvd,s van een heel goed merk

je kan de hp recovery gewoon van de harde schijf draaien
daarna maar mocht dat fout gaan dan kun je het proberen vanaf de recoverydisk

het belang van het hebben van de recovery dvd is dit:

normaal heb je op de harde schijf naast de c: schijf ook ene verborgen partitie
of zoals in jouw geval een drive D:\recovery

in normale omstandigheden kan je een complete fabrieksinstellingen terug draai gewoon vanaf je harde schijf draaien.
maar stel dat je harde schijf niet alleen softwarematig
niet meer werkt maar ook fysiek beschadigd raakt
dan loop je dut grote kans dat de gegevens op die verborgen partitie ook niet meer bereikbaar zijn en dus lukt het je niet meer om de zaak te herstellen
vandaar dat het echt wel noodzakelijk is dat je die recovery set brand
omdat mocht ooit je harde schijf beschadigen dan kun je zelf een nieuwe harde schijf kopen
en daar dan met de dvd recovery set heel windows en ook de recovery partitie zetten
je recovery is je laatste redmiddel
als je deze dus niet hebt en je schijf raakt beschadigt
dan moet je dus een set kopen dat komt er in de praktijk op neer dat je 80 a 90 euro moet neer tellen zonde van je geld
bedenk daarbij dat er zelf mensen zijn die die hele partitie zomaar weggooien in de veronderstelling dat ze daar weer wat extra schijfruimte mee winnen
in feite gooien ze hun recovery mogelijkheid weg en ook de mogelijkheid tot het branden van die recovery set
en dus ja dan zit je met de gebakken peren als een gewoon systeem herstel niet werkt.
capthavoc