Is er een programma waarmee je bestandjes kunt beveiligen met een wachtwoord voordat het geopend wordt?

Denk hierbij aan bestandjes als foto's, word bestandjes, excel bestandjes etc. Ondertussen weet het hele huis van de grote verassing.. Beetje jammer als een halfjaar van te voren al bekend is dat zoontjelief een weekendje weg voor de ouders geboekt heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.7K

Antwoorden (4)

Dit kan bijvoorbeeld makkelijk met WINRAR. Je klikt rechts op de bestanden die je wil beveiligen en selecteert "add to archive". Vervolgens ga je naar het tabblad "Advanced" en daar klik je op "Set password".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Word, Excel en andere officebestanden kun je met een wachtwoordbeveiliging opslaan.
Je kunt ook de hele map in een zipfile stoppen en daar een wachtwoord op zetten. (bijvoorbeel met het gratis 7zip)
Afhankelijk van je windows versie (en of je een eigen profiel gebruikt) kun je mappen beveiligen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Lock a folder" is een simpel programma waarmee je een wachtwoord op mappen kunt zetten.

Het downloaden en installeren duurt niet langer dan een minuut.

Tijdens de eerste keer starten wordt er gelijk om een wachtwoord gevraagd. Deze is ten alle tijden te veranderen.

Nu kiest u maximaal 3 folders/mappen die u wilt beveiligen en verbergen zodat deze niet meer toegankelijk zijn.

Om bestanden weer te openen, opent u "lock a folder" en en kiest u "unlock folders", voert u het wachtwoord in en klaar is kees.

http://lock-a-folder.nl.softonic.com

Mvg Richard Olij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb Windows 7 en daar staat al het programma winlocker op, je kunt dan alles gewoon op een fictieve schijf, in mijn geval Q, zetten en die met 1 wachtwoord beveiligen. Je hoeft dus niets te downloaden of elke keer opnieuw te beveiligen. Let wel op dat winlocker/yo safe automatisch sluit als je het niet gebruikt.

ik gebruik het al maanden voor verassingsparty's en vakanties voor mijn vriendin en het werkt perfect...

Toegevoegd na 2 uur:
sorry mywinlocker

Toegevoegd na 2 uur:
sorry mywinlocker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Sjeeke, ik gebruik Windows 7 Ultimate en als ik Winlocker intyp vind ie niets. Waar kan ik dat vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mywinlocker, sorry het moet mywinlocker zijn, als je taakbalk rechts pijltje omhoogklikt krijg je klein schermpje met oa icoontje met hangslotje te zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ernaar gezocht maar kon het niet vinden. Echter vond ik na het zoeken naar locker wel Bitlocker. Alleen als ik dit aan wil zetten zegt ie: Er moet een compatibel TPM-beveiliginsapparaat (Trusted Platform Module) aanwezig zijn op deze computer, maar er is geen TPM gevonden. Neem contact op met de systeembeheerder om BitLocker in te schakelen. Ik kom hier niet veel verder mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja ik weet het ook niet precies ik heb deze laptop gekocht met windows 7 premium voorgeinstalleeerd. Sorry dat ik je dan niet verder kan helpen...