Hoe open ik een CSV zodanig dat gegevens in kolommen staan?

Ik heb van telebankieren een csv file en wil die openen in excel, zodanig dat er een kolom rekening, beschrijving, saldo en dergelijke is. Nu heb ik een csv file, waar al die gegevens per regel in één cel staan.

Hoe splits ik die?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
43.1K

Het beste antwoord

Het probleem ontstaat omdat Excel sinds versie 2007 CSV-bestanden niet meer automatisch importeert. Zoals al gezegd: je kunt in het al geopende bestand met de functie tekst-naar-kolommen de kolommen scheiden.

Een andere manier is om in een leeg bestand via het lint 'Gegevens' in de groep 'Externe gegevens ophalen' de optie 'Van tekst' het bestand te importeren. Voordeel daarbij is dat je in de import-wizard meteen kunt aangeven wat voor data er in de verschollende kolommen staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stap-voor-stap? Krijg het niet voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de hoop dat het in Excel 2007 ook zo gaat als in 2010... 1. Kies het tabblad Gegevens.
2. Klik in de groep Ext. geg. ophalen op Van tekst.
3. Open het bestand.
4. Klik op Volgende.
5. Vink Komma aan.
6. Klik op Voltooien.
Als alles op de nu geselecteerde plek moet komen, klik dan nu op OK.
Als alles in een nieuw werkblad moet komen, selecteer dan eerst Nieuw werkblad. Hopelijk is het zo duidelijk.

Andere antwoorden (2)

Tabblad Data, Text to Columns kiezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stap-voor-stap? Krijg het niet voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle tekst selecteren met de muis, en vervolgens op het tabblad data, text to colums optie klikken.
CSV staat voor Comma Seperated Values, oftewel kommagescheiden waardes.
Je moet dus de tekstregels omzetten naar kolommen.

Dus zoek naar de optie om tekst naar kolommen om te zetten.
In een nieuwere versie van Excel zit dat onder Data - Text to columns.
Dan aangeven dat komma het scheidingsteken is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stap-voor-stap? Krijg het niet voor elkaar.