Hoe werkt opensource op de mac? Is het illegaal, en gratis?

Zie de titel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Het werkt als op alle andere OS (windows, linux). De ontwikkelaar stelt de code van een programma ter beschikking. Jij, of iemand anders moet het compileren of het programma kunt je al als werkend programma downloaden. Het is gratis. En je mag de code gebruiken om er zelf veranderingen in aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iets opensource is, is er meestal geen betaalde versie van. Als je wel een betaalde versie vindt is het meestal opgrijperij (je betaalt dan voor iets wat gratis).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+voot antw. trouwens
De bedoeling van opensource is dat de broncode van het programma beschikbaar is voor iedereen.

De gedachten hierachter is dat je "samen" een beter programma kunt maken. Opensource software is gratis voor gebruik en ontwikkeling. Af en toe geldt de regel dat als je wat ontwikkeld je dit openbaar moet maken.

Verder is de werking over het algemeen het zelfde als betaalde software. Voor details over de werken moet "opensource" specificeren. Bedoel je bijvoorbeeld een besturingssysteem of een specifiek software programma?