Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn pc weer sneller?

sinds kort is ie traag. Heb al Hitmanpro en CC cleaner er op losgelaten, maar dan nog is de pc niet op het oude peil.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
617

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste Kelly,

Programma's als cc cleaner en hitman hebben beperkte mogelijkheden als het om versnellen van de computer gaat. Het blijkt niet helemaal uit je stuk wat er precies traag verloopt. Ik neem dus aan dat we te maken hebben met een algehele vertraging in opstarten van het systeem en programma's en het uitvoeren van schijfbewerkingen.

Meestal is dit te wijten aan een combinatie van volle schijf, niet gedefragmenteerd, groot windows register, etc. Daarnaast worden programmas steeds groter en zwaarder door updates, etc. Oftewel de computer zal wellicht een aantal jaren in gebruik zijn.

Andere trucjes zijn nog het verminderen van het aantal op te starten programma's als windows start. Dit loopt vaak ongemerkt aardig op.

Naar mijn idee is het het beste om de pc af e toe een keer te formatteren. Dus volledig leeg te gooien, inclusief windows. En dan vervolgens Windows opniew te installeren. Op deze manier krijg je een echt schone start, zoals hij ooit uit de fabriek kwam. Hiervoor heb je de originele windows cd nodig. Het kan ook zijn dat de fabrikant van de computer de benodigde bestanden op een aparte partitie van je pc heeft geplaatst. Denk er ook aan een goede backup te maken van al je belangrijke documenten en e-mail, etc op een usb stick, dvd o.i.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat maakt uw computer trager?

Alles wat u mee laat opstarten.
Gebruik msconfig om services uit te schakelen.
Start>zoekvak
(U verwijderd niets, maar laat het niet opstarten)

Indien u de harde schijf niet opruimt,
indien u de harde schijf niet defragmenteert.

Start>bureau accessoires>systeemwerkset>
schijfopruiming/schijfdefragmentatie

(denk ook aan de herstelpunten verwijderen met uitzondering van de laatste)

Overbeveiliging werkt vertragend.

(virusscanner, adware, spyware etc)
Alleen laten opstarten bij het gebruik daarvan.

Terugzetten oude situatie?
Start>bureau accessoires>systeemwerkset>
systeemherstel

Beoordeel of opgeslagen items op uw harde schijf
op DVD,s kunnen worden opgeslagen.
(of op de ruimte die bv MSN of G.MAIL biedt)
Heeft u veel werk wat opgeslagen moet worden,
overweeg dan een externe harde schijf aan te schaffen.

Het vergroten van uw werkgeheugen is ook een optie,
alsmede het gebruiken van Google Chrome als browser.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding