Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een programma waar ik mee kan bepalen welke programma's mijn computer opstart/activeert als ik mijn computer aan zet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
796

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij vista: in alle start/alleprogramma's/zoek intypen "msconfig". Er opent zich een venster met tabjes. De laatste tab is systeemopstart programma's (aangepast opstarten) waarbij je kunt aanvinken welk programma je wilt op laten starten samen met de computer en waar je deze ook kunt uitzetten. Daarna is een herstart nodig. Bij xp was dit start/alleprogrammas/uitvoeren/"config"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens mij kon je dit heel eenvoudig doen door die programma's in de map opstarten van windows te zetten. Ik weet echter niet zeker of dit bij Vista en 7 ook nog kan, ik heb het nooit meer nodig gehad en dus ook nooit meer getest, bij windows XP werkt dit wel.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je kunt dat standaard in Windows doen, maar met Glary Utilities is dat veel makkelijker. Met dit tooltje kun je zien hoe vaak de processen die automatisch opstarten, gebruikt worden en kun je ze desgewenst uitschakelen. Het tooltje is gratis.
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
Aanvulling op HeerVoldemort:

deze map vind je in menu start --> Programma's.
je kan alleen dingen in die map zetten door rechtermuis --> openen te doen, dan gewoon een snelkoppeling van het gewenste programma in de map plakken, en dan zou het moeten werken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen we zo geen antwoord op geven. Hangt van je besturingssysteem af. Bij OS is dat in principe alleen Finder en een paar systeemprogramma's waar je normaal geen omkijken naar hebt. Bij Windows kun je het zien, als ik het goed onthouden heb, door Ctl+Alt+Del (deze drie toetsen tegelijk) in te drukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Esthof had het al over de functie Msconfig. Op de volgende pagina staan meer tips beschreven die gebruikt kunnen worden. Dus als aanvulling op de tip van Esthof:

http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/howto/vistabeheer.aspx

De tips die op bovenstaande pagina beschreven staan, kunnen ook gebruikt worden in Windows 7
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo een programma bestaat wel degelijk. Met het gratis programma Ccleaner is dit mogelijk, u kan er zelfs uw PC grondig mee opkuisen en uw register herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding