hoe maak ik een knop in exel?

Hoe maak ik in Exel een een knop voor bijvoorbeeld een quiz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een knop maken is niet zo lastig, maar zorgen dat er gebeurt wat je wilt dat er gebeurt als iemand op de knop drukt meestal wel. Wat moet er precies gebeuren als je op de knop drukt?

Antwoorden (2)

Knoppen en velden maak je in de modus "ontwikkelaar" Dit is een tab op het lint. Als je deze niet ziet moet je hem aanzetten in de opties:office knop>>opties voor excel>>linker kolom "populair">> vinkje zetten bij "tabblad ontwikkelaars weergeven op het lint".
Op dit tabblad kan je onder "invoegen" diverse besturingselementen invoegen en bewerken; o.a. een knop of een keuze veld.
Met deze opties kan je met de ECHT leuke functies binnen excel gaan spelen.

suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt van ieder plaatje een knop maken en daar via het rechtermuismenu een macro aan koppelen. In het menu ontwikkelaar/developer kun je diverse objecten, waaronder knoppen toevoegen. Als je dit menu niet hebt, kun je het toevoegen via de Office knop in de categorie 'populair' aan het menu toevoegen.

Wat ik me wel afvraag is hoe je die knoppen werkend denkt te krijgen. Want je weet niet hoe je een knop toevoegt (anders stel je de vraag niet), maar het maken van een macro die doet wat jij wil als je op de knop drukt, is nog wel een heel stuk lastiger.
paulus811