Wat is de naam van een bronnen-checker of plagiaatopspoorder?

Hallo,

Ik werk in het onderwijs op een Havo-school en heb eens via via gehoord van een bronnen-checker. Hier schijn je de werkstukken van leerlingen in te kunnen zetten en die gaat dan de bronnen checken (kijken of de tekst is gekopieerd en vanwaar). Zo kan plagiaat makkelijk worden opgespoord en zie je precies hoeveel procent er simpelweg van andere websites zijn gekopieerd.

Helaas ben ik de naam van dit programmaatje vergeten. Hopelijk kan iemand me hier helpen aan de naam van het programma, bij het nakijken van werkstukken lijkt me dit heel erg handig (en wellicht hebben andere mensen hier er ook wat aan?)

Alvast heel erg bedankt.

Groet, Paula.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Dat is denk ik Ephorus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij op school (stmichaelcollege, ook een havo school) gebruiken ze ephorus plagiaat controle:
https://www.ephorus.com/nl/home

het zit geintegreerd in het melo systeem, van moodle: http://moodle.org/?lang=nl, dus als ik als leerling een bestand upload, krijgt de leraar meteen te zien hoeveel procent plagiaat is, als hij het daarna opent kanhij precies zien wat er allemaal gekopieerd is.