Hoezo kan ik deze formule in excel niet 'uittrekken'?

Ik heb de formule van mijn vorige vraag uitgebreid, alleen als ik hem 'uittrek' gaat alleen 1 waarde naar onder, maar ook de begin waarde.

Formule : =ALS(EN(A1>=Blad2!A4; A1<=Blad2!B4); Blad2!C4; "*")

Als ik heb nu uit trek krijg je :

=ALS(EN(A2>=Blad2!A5; A2<=Blad2!B5); Blad2!C5; "*")

Maar omdat de formule moet uitgaan van A1, wil ik niet dat er bij deze ook steeds 1 bijkomt.

Weet iemand hoe ik dit goed kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als u bepaalde cellen niet wil mee uitrekken, dus vast zetten moet u daar een $ (dollar teken) voor zetten.
Bv:=ALS(EN(A1>=Blad2!$A4; A1<=Blad2!$B4); Blad2!$C4; "*")
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus als ik de A1 cel niet wil later meetrekken moet ik $ voor A1 zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het nou zo gedaan: =ALS(EN($A1>='effektives routing'!A16; $A1<='effektives routing'!B16); 'effektives routing'!C16; "*") maar er komt daarna nogsteeds A2 testaan.. heb trouwens excel 2010
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In uw formule voor A1 ook de bladverwijzing insteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ook de rij en de kolom A1 vastzetten. Dus $A$1.
Op die manier zet u de rij en de kolom vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met 2 dollar tekens doet ie het wel, mijn dank!

Andere antwoorden (1)

een andere mogelijkheid om een cel vast te zetten is de naam ervan veranderen.
Links boven zie je b.v. A1 staan, als je in dit veld een naam zet b.v. "vast" en vervolgens zet je in je formule i.p.v A1 die naam, dan staat deze vast (maakt meteen formules overzichtelijk)