Als ik naar mijn afbeeldingen ga moet ik altijd eerst op de afbeelding klikken voordat hij opent. kan dit ook anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.3K

Het beste antwoord

Deze vraag is me niet geheel duidelijk. Wil je speciaal die ene foto openen. Of direct de map: Afbeeldingen, waar je foto's staan. Dit kan heel eenvoudig, maak een snelkoppeling van die map of foto.
Ga naar de map of foto, maar open hem niet. Klik met rechts, het snelmenu opent zich. Klik nu op: Snelkoppeling maken. Er verschijnt een icoon met ondertiteling in beeld.
Zet het scherm op de kleine maat, zo dit niet al het geval is, en sleep deze icoon met de muis links ingedrukt naar de rand van het bureaublad. Sluit het scherm door op het sluitkruisje, rechts bovenin, te toetsen, of ga netjes terug. Sleep de nieuwe snelkoppeling naar een goede plaats en geef hem een geschikte naam.(Weer naar snelmenu met rechtsklikken en Naam wijzigen kiezen).
Klik nu op de snelkoppeling en de map opent zich, of de foto wordt direct afgebeeld. Op mijn bureaublad staan snelkoppelingen van bestanden, bijvoorbeeld: Catalogus, of Webadressen, die ik snel even wil bijwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is in elk geval de gemakkelijkste methode,weet niet of het anders zou kunnen.
12 jaar geleden
Er zitten twee verschillende kanten aan jouw vraag én de reactie die je hierboven geeft.

De map waar de afbeeldingen inzitten, kun je zó instellen dat je de miniatuurweergaven kunt bekijken. Daarvoor ga je in de fotomap naar Beeld en klik je op Grote (of Extra grote) pictogrammen. (Zie afbeelding hieronder).

Bij de reactie geef je aan dat je telkens op een foto moet klikken om daarna te kiezen voor "Openen met...".
Dat is niet nodig. Als je weet met welk programma je bijvoorbeeld een .jpg-bestand altijd opent, dan klik je met je rechtmuisknop op het bestand en kiest voor "Openen met". Daarna klik je op "Standaardprogramma selecteren" en zet je een vinkje vóór "Dit type bestand altijd met dit programma openen". Vervolgens selecteer je het programma waarmee je voortaan alle foto's wilt openen en klikt op OK. Vanaf dat moment kun je met dubbelklikken van je linkermuisknop alle jpg-fotobestanden automatisch openen (zie afbeelding 2).
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik begrijp je nog steeds niet... Afbeeldingen die onder een afbeelding zitten? Kun je misschien een schermafbeelding bij je vraag zetten?