Is het nodig om je wachtwoord bij KPN te veranderen? En wat voor gevolgen heeft dat voor Webmail?

Toen KPN onlangs gehackt was kreeg ik een mail dat ik mijn wachtwoord daar moest veranderen. Ik heb dat niet gedaan omdat ik hoorde dat het alleen adressen van een of andere baby-database had betroffen die gehackt was. Nu krijg ik van KPN weer een mail dat ik het wachtwoord moet veranderen.
Ik aarzel daarover omdat ik vaak naar het buitenland ga en dan met mijn laptop via Webmail mijn post lees. Ik weet niet of ik er nog wel bij zal kunnen als ik het wachtwoord via de desktop verander en ik heb er geen flauw idee van of en zo ja hoe ik dat op de laptop moet doen. Ik ben een digibeet en heb die Webmail met de grootste moeite op mijn laptop weten te krijgen. Ik wil daar absoluut niet nog eens aan gaan prutsen. En ik weet ook helemaal niet of dat veranderen van wachtwoord nu eigenlijk wel nodig is daar ik niet in die database stond.

12 jaar geleden
in: Software
2.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe bedoel je met moeite webmail op je pc gekregen? Je gaat gewoon naar www.webmail.planet.nl en klaar
zondag
12 jaar geleden
Wat heeft Planet er nou weer mee te maken? Ik heb niks van of met Planet. Wil je het nog moeilijker maken dan het voor een oud mens al is?
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je naar de site van Webmail gaat, zul je zien dat je daar kunt inloggen met email adressen van planet.nl, kpnplanet.nl, kpnmail.nl en hetnet.nl Dus ook van KPN, dat is allemaal van hetzelfde bedrijf.
Als je dus wilt inloggen op je email van KPN, kun je dat via elke pc op de hele wereld doen, door naar deze site te gaan en daar je emailgegevens in te vullen: https://webmail.planet.nl/mail/logon.asp Ik bedoelde het niet verkeerd hoor, maar als je op de link klikt, zie je dat het een site van KPN is.

Het beste antwoord

Bel de kpn klantenservice eens met deze vraag, die mail kan heel goed phishing mail zijn geweest. En ook kunnen zij je het beste helpen met je probleem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als jij je wachtwoord voor KPN wijzigt, dan zal hetzelfde nieuwe wachtwoord ook je wachtwoord worden om in te loggen op je webmail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt je ww gewoon aanpassen als je nl webmail bekijkt is dat via een website en dat levert qua instellingen op je laptop geen bezwaar op
12 jaar geleden
Je KPN wachtwoord geldt niet alleen voor de webmail, maar ook voor je PC en laptop. Het betekent dat je je instellingen moet veranderen. Als je een digibeet bent kun je beter iemand erbij halen die er verstand van heeft.
De kans is minimaal dat ze je wachtwoord hebben misbruikt, dus weeg het tegen elkaar af.