Word loopt vast in een docje als ik een regel toevoeg in een tabel-gedeelte. Niet als ik de weergave op normaal zet. Ideeën?

Word loopt vast in een bepaald document als ik een regel toevoeg in een bepaald tabel-gedeelte. Als ik afdrukweergave uitschakel, niet. Dan kan ik dezelfde regel wel toevoegen. Waar kan dit aan liggen?

-Als ik Beeld / Normaal selecteer i.p.v. Beeld / Afdrukweergave, kan ik wél regels toevoegen in 't betreffende tabel-gedeelte in Word.
-Er komt geen foutmelding en geen entry in 't systeem- of toepassingslogboek.
-WinXP
-Er staat Office2003 op deze PC. Een andere versie is geen optie in dit geval. (Dus ook geen OpenOffice.)
-Er zijn geen Office-updates beschikbaar (m.a.w: de nieuwste fixes zijn al geïnstalleerd).
-'T lijkt te zitten in de communicatie met de printer spooler service?
-Als ik een andere printer als standaad instel: helpt niet.
-Er is geen supportcontract.

Weet iemand een oplossing / de oorzaak?
Ik kan een bugreport bij MS doen ofzo, maar dan ben je maanden verder... Als ze al de oorzaak kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (4)

Een tip voor deze lastige zaak... Zoek op je pc normal.dotm en normal.dot (ze zijn wel onzichtbaar, maar je weet toch hoe je die zichtbaar moet maken)...
op je homedrive://documents and settings/gebruiker/application data/Microsoft/sjablonen/... Daar staan ze...
Maak een kopie, zet die weg en delete vervolgens de 2 bestanden...

Start Word opnieuw en dan worden die files standaard weer aangemaakt...

Probeer het dan nog eens... Normal.dotm en normal.dot, daar staan je standaard zaken/intellingen in van Word...

Is het daarmee opgelost, laat het dan zo... Is het nog hetzelfde, kopieer de oude bestanden terug naar de originele plek...

succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de printerinstelling zat ik ook als eerste te denken (veelal bij laptops waar standaard een netwerkprinter als default staat, maar deze helemaal niet bereikt kan worden, omdat de laptop niet aan het netwerk hangt; dan helpt het wel eens een lokale printer (hoeft niet eens aangesloten te zijn) als default te kiezen). Hetzelfde geldt voor de opslagplaats voor de bestanden (netwerk of lokaal?).

Indien men veel handige buttons en bars in Word instelt en Word optimaal gebruikt, heb ik al jaren en vele versies de ervaring dat Word blijft hangen of spontaan sluit met fouten. Dan helpt de normal.dot te verwijderen (wat Xinix schrijft) en/of door een nog werkende backup versie te vervangen.

Soms krijg je met de bugreport wel antwoord (gebeurt een enkele keer en dan blijkt een nieuwe driver of juist een oude driver vaak het probleem te veroorzaken). Blijft Word ook langer hangen, of is Word na een paar minuten weer beschikbaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand op deze aardbol heeft genoeg geduld om te wachten totdat de PC weer reageert... Ik ga ervan uit dat Word tot in 't oneindige is vastgelopen. Maar ik zou 'm eens een nachtje aan kunnen zetten (maar heb d'r geen vertrouwen in). Maar wie weet...
Er zijn geen aparte buttons toegevoegd (voor een woordenboek, OCR, labelprinter of wat dan ook). Maar ik zal die normal.dot eens proberen - wie weet. Een bugreport komt niet op 't scherm - Word reageert gewoon niet meer. Zandloper tot in 't oneindige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de buttons bedoel ik de reeds in Word beschikbare, maar nog niet zichtbare buttons (bv. doorgestreept, hoog_laag tekst, draaien en andere grafische snufjes... ). Waar Word ook lang over doet / een probleem mee heeft, is het invoegen (copy-paste) van webmateriaal en oude bestanden (met een opmaak uit een vroegere versie). Vraag me niet waarom, ik haat het ook dat Word hier eeuwig voor nodig heeft.
Ik zou het desbetreffende tabel opnieuw maken en de rest van de inhoud kopieren naar een nieuwe wordpagina. Dat is veel gemakkelijker dan het blijven schoppen tegen een storend probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer deze linken
http://www.gmayor.com/what_to_do_when_word_crashes.htm
http://www.techsupportforum.com/microsoft-support/microsoft-office-support/40236-word-2003-crashes.html
http://forums.techarena.in/ms-office-support/690142.htm