Hoe zet je je video's in een hogere kwaliteit? (zie omschrijving)

zodat je als je hem op youtube upload 1080p ziet en als je erop klikt niet niks gebeurt, maar dat het echt een mooiere resolutie wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Dat kan niet, videokwaliteit kan je niet verhogen, je kan wel de resolutie verhogen maar dat is alleen maar onzinnig.

Beeld en geluid worden alleen maar slechter als je er iets mee doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je video mooier kon maken, zouden tv stations nooit meer zwakke kwaliteit video uitzenden zoals Friends, maar zouden ze het net zolang verbeteren totdat het HD was.

Video die je gaat schieten moet je voortaan met een HD-camera gaan maken om een beter resultaat te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt maar als ik met youtube downloader een 480p video download, is die in 240p na de download als ik hem kijk. Ligt dat aan youtube downloader?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan, je zou even kunnen kijken of er betere downloaders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is weldegelijk mogelijk de video kwaliteit te verhogen, net als Disney films die opnieuw zijn uitgebracht. De kwaliteit is veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je iets anders zien, die hebben waarschijnlijk de originele filmrollen frame voor frame schoongemaakt en op een betere manier opnieuw gedigitaliseerd (ingescand). Daar heb je dus een speciaal probleem opgelost. Film(hoge kwaliteit)->slechte digitale scan (ergens in de jaren 90 bijv.) Film(hoge kwaliteit)->goede digitale scan (nu gedaan) Het is dus niet zo dat ze van de slechte dig. scan een betere video hebben getrokken maar ze hebben dus de bron opnieuw genomen. De videokwaliteit is dus niet verbeterd de filmscan is beter uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dus niet zo dat ze bij Disney dit hebben gedaan: Film->slechte video->goede video. Dat zou namelijk revolutionair zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het ook mogelijk dat oude bioscoopfilms er op Blu-ray beter uitzien dan op DVD. Het proces is dan dus ook weer: Film->DVD
Film->Blu-ray ipv
Film->DVD->Blu-ray* Analoge film (35mm) is kwalitatief zelfs nog beter dan Blu-ray dus zelfs een nog hogere standaard zou weer voordeel kunnen hebben van een nieuwe scan. *Dat werd overigens in het begin van Blu-ray wel gedaan met geen beeld verbetering tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@endeminon, kan je daarmee ook filmpjes van een andere filmpjessite downloaden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En download hij in de best mogelijke kwaliteit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je niet weet welke kwaliteit de video is, wat moet je dan doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens bedankt voor de tip.