Is er software om de snelheid van de internetverbinding te verdelen over programma's?

Ik heb sopcast aanstaan terwijl ik rondsurf, ik wil sopcast 90% van mijn verbinding kunnen "geven" zodat er geen lag is..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Netlimiter is hiervoor geschikt. Je kunt hier ook mee aangeven hoeveel mbit de pc in z'n geheel mag innemen (zodat de rest van de pc's in je netwerk nog wat bandbreedte hebben).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier niet om de snelheid van je verbinding te verdelen, maar de bandbreedte. Dit kun je bij een beetje goede router instellen onder het kopje QoS; Quality of Service. Hier kan je de prioriteit aangeven die een bepaald programma moet krijgen.
Hoe dit precies bij jouw werkt kan ik niet zeggen omdat iedere router wat dat betreft verschillend is.