branden van film op dvd,op tijd of op ruimte?

een dvd branden gebeurt vaak op ruimte, dus 4 gb branden op een schijfje, maar kan je ook op een andere manier branden dat je dan de tijdlimiet van de dvd kan beschrijven?
dus maximaal 2 uur aan film op dvd zet?
omdat mijn dvd speler geen gegevens (in gigabytes gebrande films) kan lezen, maar wel als minuten (films) kan lezen,
hoe brand ik dan als minuten en niet als gigabytes?
dvds zijn voor me eigen gebruik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je brandt op ruimte zijn het datagegevens. Als je een film wilt branden als videobestand gaat het om minuten. Het maakt dan niet uit of het bestand groot of klein is maar om de tijd dat de film duurt. Je kunt het vergelijken met een cd die je koopt, het bestand is misschien maar 70mB maar de tijd is toch dik 60 minuten, terwijl op een cd toch gauw 700 mB kan.

Bovenstaand antwoord complete onzin. Het gaat om de beeldcompressie die je gebruikt. 10 min FullHD beeld is veel groter dan 10 min DVPAL of Mp4. Door de compressie instellingen te veranderen kun je bestandgrootte dus aanpassen zonder de lengte in tijd aan te passen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100