Kan ik mijn Voip internet bellen account gegevens bij een andere provider gebruiken?

Ik heb thuis tweak internet met voip Maar bij mijn 2e huisje gebruik ik telfort.

Kan ik mijn voip gegevens van thuis in de modem van telfort zetten en dan bellen via mn tweak voip account?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Die vraag kan alleen je provider beantwoorden [tweak dus] maar ik wet 10 tegen 1 dat het antwoord nee is.
De meeste VoIP aanbieders willen om verschillende redenen [veiligheid en gebruikers beleving] niet dat VoIP buiten hun netwerk, dus over het Internet, gebruikt wordt.
Ten eerste de veiligheid: als jij je VoIP kan gebruiken dan is het voor een boef aan de andere kant van de wereld ook mogelijk [als hij jouw gebruikersnaam & paswoord weet te achterhalen] en ten tweede de beleving: de provider kan in zijn eigen netwerk er voor zorgen dat bijvoorbeeld VoIP voorrang krijgt waardoor het beter klinkt. Als het over het Internet moet dan heeft hij geen invloed meer en kan het slecht gaan klinken waardoor jij als klant ontevreden wordt etc etc.
Er zijn echter providers die het toch mogelijk maken, meestal op individueel verzoek, met de overeenkomst dat misbruik voor jouw rekening komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet waar. De netwerk provider mag op zijn eigen netwerk zijn eigen diensten zeer zeker wel prioririseren. En zal dat ook doen.
Anders kan je geen TV kijken zonder hiks en frame drops. Noch zal het telefoneren erg prettig zijn als er iemand aan het internetten is.
Net neutraliteit gaat over 'jouw' verkeer. Daar mag [gedeeltelijk tenminste] de provider niets aan priotizeren. Met een hoop mitsen en maren.
Ja, geen probleem. Als je je gegevens in de modem invoert doet ie het. Het is wel zo dat je dan geen voip meer hebt in je 1e huis, alle twee tegelijk werkt niet.