Sitecom 150N hoe verander ik de DNS?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je de DNS veranderen?

Antwoorden (1)

Je zult eerst moeten inloggen op de pagina van de router. Die benader je op het adres van de router. Vanaf de fabriek is dit op IPnummer 192.168.0.1 maar dat kan inmiddels aangepast zijn.

http://192.168.0.1/

Je moet hier inloggen. Vanaf de fabriek is dit user: admin en pass: admin of wat je er zelf van hebt gemaakt.

Op het 4e tabblad staat je Internetstatus. In dit venster staan de ip-adressen toegewezen door jouw internet provider. Deze kun je *niet* aanpassen omdat deze zoals gezegd worden aangeleverd.

Het lijkt er op dat je in de router geen aanpassingen kunt doen. Je zult dus per client (per pc) de IP instellingen met de hand moeten gaan invullen, daar kun je dan wel handmatig een andere DNS-server opgeven.

Als je wilt weten hoe dat moet, zul je een nieuwe vraag moeten stellen :)

Martin