Wat zijn *.MOI files?

Ik heb film van een hd camcorder op mijn pc gezet.
Dat resulteerde in een waslijst met om en om *.MOD en *MOI files.
Als ik daar mpeg van wil maken moet ik dan alle files omzetten naar mpeg of alleen de *.MOD files.
Dat laatste heb ik gedaan, maar in windows movie maker als ik ze achter elkaar plak, komt er steeds een fractie van een stop tussen de losse clips.
Wat moet ik met die MOI files doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.3K

Antwoorden (2)

*.MOI files zijn losse databestandjes die bij een *.MOD file horen, deze bevatten timestamp (hiervoor wist ik niet zo snel een mooi Nederlands woord) informatie van het bijbehorende video bestand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het internet vond ik over dezelfde vraag een discussie die van 2006 tot 2011 heeft geduurd! Kennelijk is je vraag dus niet zo eenvoudig.

Ik lees allerlei verschillende oplossingen. Eentje ervan is dat je het MOD-bestand eerst moet converteren naar AVI en dan de extensie moet veranderen in MPG. Dat schijnt bij sommigen goed te werken. Maar ik vond ook een andere (bij sommigen goed werkende) oplossing: MOD-bestanden schijnen hetzelfde te zijn als MPEG2-bestanden. Je hoeft de naam kennelijk alleen maar te veranderen in MPG.

Nou ja, in elk geval hoef je met die MOI-files blijkbaar niets te doen. Verder zul je en beetje moeten experimenten, want de oplossing die bij de ene werkt, doet dat bij een ander kennelijk niet. Ik hoop dat je er uitkomt met de (zes pagina's lange!) discussie in onderstaande link.

Succes!
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WOW!
We lopen zowat op Mars en hier komen we bijna niet uit haha...
Bedankt voor de tip.
Pieter2011
12 jaar geleden
Tja... "Hoe maak ik het zo ingewikkeld mogelijk?", moeten de bedenkers hebben gedacht. Misschien wordt de hoogte van hun salaris daardoor bepaald?