Welk risico loop ik als ik torrents (van films) upload op ThePirateBay?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pirate bay is toch gesloten???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog niet. En anders heb ik mezelf al voorbereid om die blokkade te omzeilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blokkade is makkelijk te omzeilen. Je bent strafbaar dus je loopt een risico. Alleen hoe groot dat risico is daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Het beste antwoord

De risico is zo goed als niets, het is namelijk niet te doen om alle zelfstandige uploaders per stuk te bestraffen, organisaties als BREIN houden er meer van om mensen te bestraffen in grote aantallen, die doen ze bijvoorbeeld door websites plat te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je er nog op kan (legaal..) is het downloaden daarvan niet verboden in Nederland. Het uploaden hiervan is wel verboden, maar de kans dat je gepakt wordt is zo minimien... (nieuw woord?).
12 jaar geleden
Ik denk niks. Je hebt denk ik 1 procent kans om een boete te krijgen voor het schenden van auteursrechten maar ik denk geen virussen. Maar als je computer een slechte is downloaden, kijken en verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beleid van Brein is er volledig op gericht de "grote jongens" te pakken en niet de kleine, individuele uploader. De reden dat ze achter faciliteiten biedende organisaties aan zitten is dat het - naar hun eigen zeggen - onmogelijk is de individuele up- en downloaders te vervolgen. Mocht je echter toch bang zijn risico te lopen dan kan je altijd nog gebruik maken van proxies of programma's die je ip adres "verstoppen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let goed op de Posts onder de torrent, men geeft vaak feedback op de torrent die gelist is. Zelf vind ik andere sites prettiger; minder pop-ups, blote vrouwen en andere afleidende zaken :-) torrenthound bijv