Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk risico loop ik als ik torrents (van films) upload op ThePirateBay?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pirate bay is toch gesloten???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog niet. En anders heb ik mezelf al voorbereid om die blokkade te omzeilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blokkade is makkelijk te omzeilen. Je bent strafbaar dus je loopt een risico. Alleen hoe groot dat risico is daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De risico is zo goed als niets, het is namelijk niet te doen om alle zelfstandige uploaders per stuk te bestraffen, organisaties als BREIN houden er meer van om mensen te bestraffen in grote aantallen, die doen ze bijvoorbeeld door websites plat te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je er nog op kan (legaal..) is het downloaden daarvan niet verboden in Nederland. Het uploaden hiervan is wel verboden, maar de kans dat je gepakt wordt is zo minimien... (nieuw woord?).
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik denk niks. Je hebt denk ik 1 procent kans om een boete te krijgen voor het schenden van auteursrechten maar ik denk geen virussen. Maar als je computer een slechte is downloaden, kijken en verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beleid van Brein is er volledig op gericht de "grote jongens" te pakken en niet de kleine, individuele uploader. De reden dat ze achter faciliteiten biedende organisaties aan zitten is dat het - naar hun eigen zeggen - onmogelijk is de individuele up- en downloaders te vervolgen. Mocht je echter toch bang zijn risico te lopen dan kan je altijd nog gebruik maken van proxies of programma's die je ip adres "verstoppen"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let goed op de Posts onder de torrent, men geeft vaak feedback op de torrent die gelist is. Zelf vind ik andere sites prettiger; minder pop-ups, blote vrouwen en andere afleidende zaken :-) torrenthound bijv
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding