Probleem met Avira antivir free.

Avira antivir update niet. Nou ja hij ZOEKT naar updates maar hij kan NIET updaten. Ik ben veel tijd kwijt met naar het zoeken naar update's. Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Ik weet niet waar je last van hebt (kan firewall zijn, enzo), maar probeer het eens met de hand:

Download de laatste virus definitie bestand (IVDF) op een pc met internet toegang direct vanaf de website van Avira. Voor Windows 2000/XP/Vista kunt u gebruikmaken van de IVDF (Unicode) op:
http://dl.antivir.de/down/vdf/ivdf_fusebundle_nt_en.zip

Start de Avira AntiVir Software en ga naar het menu Update en selecteer Handmatig bijwerken.

Selecteer het gedownloade bestand en klik op Openen.

De boodschap "The virus definition file has been successfuly updated" verschijnt, Avira AntiVir is nu up-to-date.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Laat ons weten *waarom* hij niet kan updaten. Geeft hij een foutmelding?

Wat je er in de tussentijd aan kunt doen:
--  Controleer of je firewall het niet tegenhoudt.
--  Probeer in te loggen als Administrator en dan te updaten.
Cryofiel
14 jaar geleden
Antivir heeft laast van "te drukke"servers. hierdoor kan hij soms niet updaten. dit gaat vanzelf weer over. Waarscvhijnlijk kan je morgen of strax weer updaten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het enige goeie antwoord. Ik heb ook Avira en heb hetzelfde probleem. Ik heb de updater maar aan laten staan en het duurde maar liefst 27 minuten voordat ik eindelijk de update binnen kon krijgen. Ik heb het vermoeden dat Avira het gratis product een beetje drukt zodat men de professionele software gaat kopen. Verder is Avira een prima product. Laatst een trojan binnengekregen en Avira wist er meteen raad mee...
De servers van avira zijn al een aantal dagen niet te bereiken. Waarschijnlijk een grote update die veel tijd kost om te downloaden voor de vele gebruikers. Dit komt wel vaker voor, maar deze keer duurt het wel heel lang voordat je er een keer doorkomt. De tip hierboven om het bestand handmatig te updaten lijkt wel een goede. Die werkt in ieder geval wel. Blijft alleen de vraag bij mij over of dit wel de echte update is ....