Wat betekent de melding "rate limited" bij tweetdeck

Want nu werkt mn tweetdeck ineens niet meer!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (1)

Als je dit op google invoert kom je wel het een en ander te weten. Bijvoorbeeld meteen het eerste zoekresultaat: http://tweetdeck.posterous.com/what-does-rate-limit-exceeded (engels)

Het komt erop neer dat er met jouw gebruikersnaam te vaak een verbinding is gelegd binnen een uur en waarbij ook data is opgehaald. Dat zijn dus niet alleen je tweets zelf, maar ook de keren dat tweetdeck updates ophaalt om te kijken of er al ergens op gereageerd is of of er nieuwe tweets te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm, nee, althans ik zou het niet zo noemen. Het is een bescherming tegen overbelasting van het twitter netwerk. Als er geen limiet zou zitten aan het aantal "calls" (lees die link) dat gedaan wordt op de twitter servers, zou er (al dan niet met kwade bedoelingen) kans zijn op situaties waarbij veel te vaak data wordt opgehaald van de twitter servers., waardoor het wereldwijde twitter verkeer last ondervindt. Bij normaal gebruik zou je er niet zo snel tegenaan moeten lopen. Zit er misschien een 'update' knopje in dat tweetdeck of zo en heb je daar heel vaak op geklikt? Zo iets zou het dus gewoon kunnen zijn.