Hoe haal ik die onderste vakken uit mijn document?

Ik gebruik word 2010 en ik wil graag dat onderste stuk van de tabel weghebben, hoe doe ik dat? Zie foto.

Toegevoegd na 21 minuten:
Het ging dus niet om het verwijderen van de hele rij omdat er op de pagina daarvoor dezelfde rij stond met tekst die ik nog wel nodig had. Daarom moest ik slechts een stuk van de rij verwijderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal je nu kolommen en rijen niet door elkaar?

Het beste antwoord

1. ga naar invoegen
2. ga naar tabel
3. ga naar tabel tekenen
4. als je dan even klikt zie je boven in ook gum staan.
zo kan je stukken weghalen.

succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super, ik had eerst moeite met het vinden van de gum maar het heeft wel gewerkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat jij de eerste was die me het juiste antwoord gaf en ik nogal wat tijdsdruk had.

Andere antwoorden (4)

Het makkelijkste en snelste (vind ik althans) is: klik net links van de rij (of rijen) die je weg wilt hebben, zodat de hele rij wordt geselecteerd. Druk dan op Control-X.

Toegevoegd na 2 minuten:

Een andere methode (de "officiële", geloof ik) is: ga in de rij staan die je weg wilt hebben. Klik bovenaan op Indeling. In het Lint zie je nu de knop Verwijderen (tweede van links). Klik daarop, en kies voor Rijen verwijderen.
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem was dat in het andere stuk van de rij wel tekst stond die ik nodig had. Het was net zo'n stuk tabel waar niets in stond maar wel de hele volgende pagina verpestte. Die methode met Control-X zal ik straks eens proberen mocht ik het weer nodig hebben. Bedankt voor het antwoord! :)
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh, op je plaatje was niet te zien dat er in de rest van de rij nog tekst stond.
Nog een manier:
1. Klik net links van de rij die je wilt verwijderen. De hele rij wordt nu geselecteerd.
2. Klik met de rechtermuisknop
3. Klik op 'rijen verwijderen'.
4. De hele rij wordt nu verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn ogen eenvoudig en duidelijk:
1. Rechtermuisknop in een willekeurige cel in die rij.
2. Verwijder hele rij. (Engels: Delete entire row)

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, ik vergat 2 handelingen.

1. Rechtermuisknop in willekeurige cel in de rij
2. Verwijder cellen
3. Verwijder hele rij
4. Klik “ok”
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak uit je reactie bij een ander antwoord op dat het niet op een aparte rij gaat, maar om een stukje van de rij die we op de pagina erboven zien.

Wanneer dat zo is, dan wordt het vermoedelijk veroorzaakt door extra s die in 1 van de cellen staan. Wanneer je de weergave van verborgen tekens aanzet met de knop met het alineateken, kun je zien of er extra s staan. Zorg ervoor dat het 'tabel-tekentje' (ziet eruit als een rondje met vier uitstekende streepjes) direct achter de tekst in de cel staat en niet op de volgende regel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep. En dan ook nog even van *alle* cellen in de onderste tabelrij (gewoon de hele rij selecteren, dan heb je ze vanzelf allemaal te pakken) de "Afstand na" op nul zetten.