Hoe moet je een film op een cd branden?

Ik heb een film die kleiner is dan 700 MB, hoe moet ik die als dvd branden op een cd zodat die op een "normale" dvd-speler te bekijken is.
Gewoon met menu en ifo bup en video en audio ts.
Dus geen data-cd met avi of mp4 want dat kan de dvd-speler niet lezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord is bewerkt, kijk maar even :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor het goochelen, maar hoe doe je dat dan op en cd ipv en dvd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je niet gewoon een DVD gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik zonde om een klein bestandje op een dure DVD te zetten.
Ik moet er een stuk of 20 maken voor de club, vandaar.

Het beste antwoord

Als je een film op CD wilt branden geschikt voor een gewone DVD speler dan zul je er een Video CD (VCD) van moeten maken.

Hier is uitleg te vinden hoe het met nero kan.
http://www.ehow.com/how_5819367_convert-avi-video-cd.html

Zal nog eens verder kijken wat er met freeware tools mogelijk is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nou dat komt er dus eigenlijk gewoon op neer dat je er een mpeg bestand van maakt.
http://www.ehow.com/how_6118125_convert-avi-vcd-freeware.html

Hier is ook nog een lading freeware te vinden die zo'n conversie aan kan.
http://www.videohelp.com/tools?convert=AVI%20to%20VCD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Doe je lege cd erin, linkermuisknop op de film, en klik op "kopieeren naar" en je selecteert de lege CD.
Dan ga je naar de CD, via "deze computer, en dan staat er links"deze bestanden op CD zetten"klik hierop

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik heb even gekeken en hoe je dat moet doen, vind je hier: http://www.dvdbranden.com/film-op-dvd-branden
Hier staat alles uitgelegd.

Ik hoop je genoeg geholpen te hebben.

Gavin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan wordt het een data-cd, dat kunstje ken ik al.