Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet een bepaald Word-bestand (met afbeeldingen, tekst, tabellen) in een andere Word-doc plakken. Hoe doe ik dat zonder de layout te verliezen?

Nu lukt het niet... de opmaak verandert zo erg dat het vrijwel niet te herstellen is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
10.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt dit op een aantal manieren proberen voor elkaar te krijgen:

- Je kunt bij de opties voor Word (Office knop en dan rechts onder) instellen dat bij het plakken de oorspronkelijke opmaak moet worden behouden.

- Je kunt via het tabblad 'Invoegen' , sectie 'Tekst', knop 'Object', 'Tekst uit bestand' het tweede bestand invoegen in het eerste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die eerste optie werkte meteen super! Het was even zoeken maar ben er heel blij mee! Dank je!

Andere antwoorden (2)

Kun je de wordbestand niet opslaan als een andere document en dan verder gaan op de 2e kopie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je reactie. Maar je begrijpt het niet, geloof ik.
Ik heb 2 documenten die ik moet samenvoegen, als het ware.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh op die manier. Ik denk wel dat het mogelijk is, maar eerlijk gezegd ben ik niet echt een professional in Word. Bij excel heb je een optie om opmaak te kopiëren. Dus ik denk wel dat het mogelijk is om bij word hetzelfde te doen. Probeer het eens op te zoeken bij de help bestand van word. Dan typ je in opmaak kopiëren en misschien vind je wel iets. Veel succes!
Deze oplossing is een trucje dat ik nog wel eens gebruik als ik ruzie heb met mijn lay-out: als je helemaal klaar bent en echt niets meer hoeft te veranderen, maak je een PrintScreen (meestal naast de F12) en plakt het plaatje vervolgens in Word. Dan snijd je het plaatje bij (via beeld) en hopla, je ziet er niets meer van! En dan kun je het dus als een illustratie behandelen.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding