Waarom kan ik mijn .psd (photoshop cs5) bestand niet openen?

Op school heb ik iets in photoshop gemaakt ( ook cs5 ). Dit heb ik keurig opgeslagen en op mijn usb'tje gezet. Als ik het thuis open, krijg ik dit schermpje ( KIJK AFB. 1 ) . Wanneer ik op 'samengestelde gegevens lezen' klik, krijg ik het volgende schermpje. ( KIJK AFB. 2 ). Weet iemand want ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ik heb het vermoeden dat, hoewel gemaakt in CS5, het bestand in een oudere versie van Photoshop op je usb stick is opgeslagen. Dit kan vrij gemakkelijk gebeuren omdat bij het tweede scherm dat je te zien krijgt bij het opslaan de vraag wordt gesteld voor welke versie van Photoshop het bestand moet worden opgeslagen. Het keuzemenu is daarbij actief, zodat als je met je muiswieltje draait, er een andere versie wordt geselecteerd. Er zit waarschijnlijk weinig anders op het bestand opnieuw op te slaan op school. Ik hoop voor je dat het daar ook ergens is opgeslagen, anders kan je het vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt in principe niet uit. Als ik op mijn werk op een windows machine its maak in Photoshop, kan de drukker het met zijn Mac gewoon openen en bewerken.
Mijn vermoeden is dat je zit met een corrupt bestand. Dit zou kunnen komen doordat het psd bestand niet goed op de usb stick is gezet (b.v. doordat de stick zonder netjes af te sluiten uit de poort getrokken is).

In dat geval zou het goede bestand nog op de Mac moeten staan.
rose