Hoe kan ik foto's in een filmpje zetten?

Ik wil een filmpje maken met tussendoor foto's. Ik heb een filmpje, ik heb foto's. Maar nu wil ik de foto's invoegen in het filmpje, er tussen of als foto die je "er bovenop legt", maar ondertussen wil ik dat de muziek van het filmpje gewoon door gaat. Kan dit in Windows Movie Maker of Picasa? En hoe dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
18.9K

Het beste antwoord

Eerst zul je beelden en muziek van elkaar moeten scheiden, om daarna een deel van de filmopnamen te vervangen door foto's. Dat is nog best een lastig klusje, vooral als het de bedoeling is dat de bewegende beelden verderop in de video weer synchroon lopen met het geluid. Als de bewegende beelden en de muziek niet synchroon hoeven te lopen, wordt het allemaal een stuk eenvoudiger!

Ga om te beginnen even de muziek uit de video halen, b.v. met Format Factory: http://www.computeridee.nl/format-factory. Klik op "Converteren naar MP3" onder het tabblad Audio, voeg het videobestand toe, bepaal waar je het wilt opslaan, klik op OK en daarna op Starten.

Nu heb je dus de oorspronkelijke video mét geluid, en een apart geluidsbestand.
Voor de verdere bewerking heb je Windows (Live) Movie Maker nodig. Staat dat al op je pc? Geen idee of je weet hoe die programma's werken, maar ik zal de hoofdlijnen beschrijven.

Open het programma en importeer de video, het geluidsbestand en de foto's die je wilt toevoegen. Video en geluid komen op aparte (beeld- en geluids)sporen te staan. Op elke gewenste plek kun je nu de video knippen (of er een deel uitsnijden) en daar één of meer foto's tussenvoegen. Om goed te kunnen bepalen tussen welke beelden je de video wilt knippen, moet je eerst (een paar keer) op het vergrootglas klikken, zodat de video-opnamen meer gedetailleerd in beeld krijgt.

Het originele geluid onder de video wordt nu natuurlijk onderbroken door de foto's die je hebt ingevoegd. Daarom moet je het geluid dat bij de video zit uitzetten, zodat je alleen de MP3-opname hoort. Daarna kun je het bestand als filmbestand opslaan.

Onduidelijk? Vraag gerust!
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het antwoord op mijn vraag. Ik vind het voor dit moment te ingewikkeld om het zo te gaan doen, dus ik heb iets anders bedacht. Maar wel heel hartelijk bedankt voor het antwoord, en als ik er zin in heb, ga ik het een keer uitproberen.

Andere antwoorden (2)

Ja dit kan maar hoe weet ik niet kijk anders even op http://www.slideshare.net/macloo/windows-movie-maker-tutorial daar leggen ze dat wel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. Ik heb het bekeken. Het probleem is dat dit werkt met een aparte audiotrack. Ik wil het geluid van het filmpje door laten spelen. Het is een filmpje van een jeugdstrijkensemble, waar ik foto's van dat zelfde ensemble tussendoor wil laten zien, maar met het geluid van het filmpje dat doorspeelt...
In windows live movie maker is dat waarschijnlijk wel mogelijk, eerst een video toevoegen en dan een foto. Je kan ook rechtermuisknop en dan 'splitsen', dan kan er iets tussen. Als je er niet uitkomt kan je me wel een berichtje sturen ;)