Waar kan je een windows hersrel schijf kopen ?

Ik zoek zo een schijf waar mee je je pc kan herstelen als die beschadegt is . Ik heb het hele internet af gezocht maar ik kom steets een bericht tegen van herstel disc maken en al dus weten jullie een goede plaats waar ik een goede kan kopen ? En liefst zo goedkoop mogelijk.
Owja ik heb windows vista home premuim

Toegevoegd na 17 uur:
Of als dat niet lukt kan een Windows Vista home premuim instalatie het probleem tog oplossen

Toegevoegd na 17 uur:
Maar als je dat niet kunt kopen kan een windows Vista Home premuim disc dat tog oplossen of niet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die kan je niet kopen, deze cd staat vol met systeembestanden en drivers voor jouw specifieke computer.. je kan ze wel maken, vanuit je eigen windows, maar daar ben je nu een beetje laat mee denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat er twee aan vullingen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door die aanvullingen is mijn antwoord geen antwoord meer, ik stop maar met antwoorden... wat een kudt moderators...

Antwoorden (5)

Ben bang dat dat niet bestaat. Elk systeem is anders zeker na verloop van tijd.

Bij OEM systemen, laptops en kant en klare pc's dus is er vaak idd de mogelijkheid om een herstel uit te voeren adhv herstel schijven. Hierbij is het doorgaans de bedoeling dat nadat je de computer voor het eerst hebt aangezet en dus wat "eerste keer instellinkjes" hebt doorlopen je zelf herstel schijven maakt. Doe je dat niet ben je vaak aangewezen op een verborgen herstel partitie op de HD wat natuurlijk riskant is aangezien er relatief makkelijk iets fout kan gaan met data op een HD.

Vroeger zat die herstelpartitie er in CD vorm bij maja stukje kostenbesparing, tegenwoordig mag je ze zelf aanmaken.

Dit soort herstel schijven zijn dus niet universeel inzetbaar (elke fabrikant kan een ander systeem ervoor gebruiken + beveiligingen). Dus ook niemand die ze als zodanig kan verkopen. Daarnaast zou de verkoper al snel in de clinch komen met copyright gedoe.

Wat nog het meest in de buurt komt van een herstelschijf is een gewone win installatie schijf. Daarmee heb je ook een herstel optie maar zal minder betrouwbaar zijn als in geval van bovenstaande.

Een andere optie als je nu een werkend systeem hebt waar verder niks mis mee is om met clone software iets vergelijkbaars te maken als dat gebeurt als je herstel schijven aanmaakt zoals hierboven beschreven.
EaseUs heeft daar wel handige gratis software voor beschikbaar.
http://www.easeus.com/disk-copy/

Toegevoegd na 15 uur:
Je kunt in principe elk software probleem dat zich in een win installatie kan nestelen repareren met een win installatie cd.

Of je nu een 1:1 kopie dmv herstel schijven terug zet van hoe het systeem er oorspronkelijk uit zag of de installatie doorloopt via de reguliere weg komt uiteindelijk uit op een vergelijkbaar resultaat.

Het terugzetten via herstel schijven zal over het algemeen wat sneller gaan want je hoeft je niet bezig te houden met het installeren vd nodige drivers en andere software (en instellingen) die je niet handmatig zelf na verloop van tijd geïnstalleerd hebt.
Maar via de installatie schijf werken heeft ook zo z'n voordelen er wordt bv geen "bloatware" mee geïnstalleerd. Wat een veel schonere installatie geeft wat ook weer voordelig werkt op de prestaties van de computer en bij problemen is het over het algemeen makkelijker hulp te bieden wanneer je uit kunt gaan van standaarden zoals de standaard win installatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem eens contact op met de fabrikant van de PC. De fabrikant zou de herstel schijf misschien kunnen leveren maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

Ik heb dat wel eens gevraagd bij PB maar de prijs te hoog omdat de pc al 4/5 jaar oud was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook kunnen overwegen om een image te maken van je huidige "toestand" en dat terug te zetten als het eens fout loopt. Je hebt vast wel eens gehoord van Norton Ghost maar http://www.clonezilla.org/ (clonezilla) is een gratis alternatief.

Je moet wel bereid zijn om even een uurtje door de documentatie te lopen. Dat is dan de tegenprestatie voor het "gratis" zijn. Maar .... hier is een stap voor stap screenshots doorloop-guide: http://www.sevenforums.com/backup-restore/18971-clonezilla-open-source-image-backup.html

Als je googled op "clonezilla windows 7" kun je nog wat extra uurtjes spenderen om je er nog meer in te verdiepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag dit ook doen ga naar een torrent site en zoek voor een OEM cd GEEN CRACKED VERSIE voer dan je licentie code in en je bent legaal bezig dit mag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon naar de site gaan van de fabrikant en alle drivers voor de desbetreffende versie van windows op een pc downloaden en op een usb stick of op een cd vastleggen.En daarna desnoodseen nieuwe installatie van de desbetreffende windows opnieuw uitvoeren.Op deze manier heb ik ook een nieuwe versie van windows op een pc gekregen.En zonder al dat "speelgoed" (demo's en probeerversies) wat er van origine inzit.