Hoe kun je een virtuele computer maken, bijv windows XP, op een windows 7 computer? En hoe kunt je daar vanuit windows 7 mee communiceren?

Ik heb een windows 7 pc... en ik wil daar printers drivers voor een "Docucolor" printer op installeren. Helaas wordt er geen drivers voor windows 7 voor deze printer gemaakt... dus zoek ik naar andere oplossingen.

Wie weet raad?

Of weet iemand ook dit anders is op te lossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
escape
12 jaar geleden
Werken deze ook niet?
http://www.support.xerox.com/support/docucolor-242-252-260/downloads/nlnl.html?associatedProduct=dc242-252-260-built-in-controller&operatingSystem=win7x64

Antwoorden (4)

Virtual Machine is een goed pakket hiervoor en gratis dacht ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
windows 7 bied de mogelijkheid om xp in een soort virtualbox te installeren. Je kunt dan je printer weer gewoon in XP installeren. Deze zal dan te benaderen zijn van uit zowel XP als Seven.

kijk even op site erg duidelijk uitgelegd hoe en wat

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn ervaring is dat een printer lastig contact maakt met een virtual box - makkelijker is een dualboot .
dus zowel xp als 7 installeren en dan tijdens het booten de keuze maken - de te printen documenten kun je dan het makkelijkst (tijdelijk) in "the sky"(google docs b.v.) zetten dan is dit van af beide accounts te benaderen.
- gaat ook op mocht je toch kunnen printen vanuit een virtual box - hoewel je dan ook een gedeelde map kunt maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
virtueel is mogelijk
let wel dat virtueel dat windows zelf aanbiedt werkt dus alleen op
Windows 7 Professional, Enterprise of Ultimate.
Maar kan je je niet beter op marktplaats een oude pentium 4 op de kop tikken ? eventueel koop je er een kvm switch bij om op 1 monitor 1 toetsenbord en 1 muis te werken
printer eraan netwerkje maken
met een beetje mazzel kost het nauwelijks wat
en hoe je er nog een leuke spel pc aan over waar je wat oudere games ed ook nog lekker op kan spelen
capthavoc