Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan me zeggen hoe je in een excel bestand een bepaalde formule moet invoeren zodat een bepaalde selectie plaatsvindt ?

In kolom A28 t/m B35 heb ik prijzen staan van 1 t/m 7 met daaraan gekoppeld prijzen,dus 1e prijs 56,75 euro,2e prijs 47,75 euro enz tot 7e prijs 11,25 euro. Nu wil ik in kolom E3 t/m E22 deze 7 prijzen willikeurig invullen,in kolom F3 t/m F22 moet dan de corresponderende prijs komen te staan,bv E3 cijfer 3 invullen levert in F3 het bedrag 38,75 euro op etc. Dit wordt dus ingevuld vanuit de prijzentabel A28 t/m B35. Het moet volgens mij iets met HORIZ.ZOEKEN en VERT.ZOEKEN zijn maar hoe je dit aanpakt weet ik niet,
iemand een antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
657

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Knip en plak de volgende formule in cel F3 en trek heb door naar beneden (is al getestdoor mij):

=ALS(E3=1;$B$28;ALS(E3=2;$B$29;ALS(E3=3;$B$30;ALS(E3=4;$B$31;ALS(E3=5;$B$32;ALS(E3=6;$B$33;ALS(E3=7;$B$34;" ")))))))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exact

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding