Wie kan me zeggen hoe je in een excel bestand een bepaalde formule moet invoeren zodat een bepaalde selectie plaatsvindt ?

In kolom A28 t/m B35 heb ik prijzen staan van 1 t/m 7 met daaraan gekoppeld prijzen,dus 1e prijs 56,75 euro,2e prijs 47,75 euro enz tot 7e prijs 11,25 euro. Nu wil ik in kolom E3 t/m E22 deze 7 prijzen willikeurig invullen,in kolom F3 t/m F22 moet dan de corresponderende prijs komen te staan,bv E3 cijfer 3 invullen levert in F3 het bedrag 38,75 euro op etc. Dit wordt dus ingevuld vanuit de prijzentabel A28 t/m B35. Het moet volgens mij iets met HORIZ.ZOEKEN en VERT.ZOEKEN zijn maar hoe je dit aanpakt weet ik niet,
iemand een antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Knip en plak de volgende formule in cel F3 en trek heb door naar beneden (is al getestdoor mij):

=ALS(E3=1;$B$28;ALS(E3=2;$B$29;ALS(E3=3;$B$30;ALS(E3=4;$B$31;ALS(E3=5;$B$32;ALS(E3=6;$B$33;ALS(E3=7;$B$34;" ")))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exact