Kijk, ik wil een boek, verhaal schrijven. Is daar goede Software voor?

Dan bedoel ik dus niet Word 200 t/m 2010 ofzo, maar speciale software die gemaakt is om boeken te schrijven. Bijv. Met bladzijdenummers (Kan ook in Word), hoofdstukindeling, etc. Alvast bedankt. Ik hoop op een mooi antwoordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.6K

Antwoorden (3)

Acrobat X standard of een andere PDF writer lijkt me daar geschikt voor.

http://www.adobe.com/products/acrobatstandard.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handig hulpprogramma om overzicht te houden bij het schrijven is Scrivener. Het is bedoeld om bronmateriaal, notities en kladjes te organiseren (mappen met hoofdstukken e.d.) en bevat allerlei handigheidjes. Er zijn weinig opmaakmogelijkheden, het is puur bedoeld voor het voor jezelf opzetten van je tekst. (Als je wilt publiceren moet je daarna met b.v. Word opmaak toevoegen.)
Misschien heb je er wat aan. De bètaversie is gratis te downloaden, maar de volledige versie gaat $ 40 kosten (of 45 voor de Mac).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik Latex; het idee is dat je een tekstfile maakt met daarin opmaakcommando's. In die opmaak vertel je dat het een boek, artikel oid wordt, wat de titel van een hoofdstuk is, wat in een trefwoordenlijst moet, waar de inhoudsopgave komt etc en dan krijg je dat als uitvoer in een PDF bestand. Als je het Engels machtig bent, kijk op de eerste bron. Wat je moet downloaden is wel erg groot en je moet wel een beetje verstand van computers hebben; zie tweede bron. Als je wilt zien hoe je tekst eruit moet zien, moet je bij de eerste bron Introduction kiezen. Het basisidee is zogezegd dat elke regel die met \ begin een aanwijzing voor de opmaak is, andere regels zijn tekst die in je boek komt. Een van de aanwijzingen is dat de tekst Nederlands is en dan wordt de tekst correct aan het einde van de regel afgebroken; het ziet er veel mooier uit van een Word document (wat niet kan afbreken tenzij je er zelf afbreektekens inzet).
Als je in het Nederlands snel wilt kijken wat het is zie de derde bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, Je eerste link gaat over rubber.