Ja, want het wordt dan drukker op je router.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je internet verbinding heeft een limiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoef net perse. Als een leverancier niet zo snel kan leveren als jouw verbinding als capaciteit heeft kun je daarnaast nog download sessies starten om je capaciteit helemaal te gebruiken. Downloadsnelheid hangt dus niet alleen af van jou verbinding, maar ook hoe snel een site ze kan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is precies andersom, want je maakt dan optimaal gebruik van je internetverbinding. Niet voor niets moet je betalen bij filesharing als je parallelle downloads wilt, en kun je bij usenet-downloads parallelle downloads
instellen.

Als je bestand A downloadt, en dat duurt 5 minuten, en daarna bestand B, en dat duurt 8 minuten, ben je in totaal 13 minuten kwijt.

Doe je het tegelijkertijd, dan leert de praktijk, dat je bijna altijd sneller klaar bent met downloaden, b.v. 12 of 11 minuten. Dat komt, omdat als de verbinding met bestand A even niet lekker loopt, de verbinding met bestand B daar direct van profiteert. Bestand B pakt de vrijgekomen ruimte.

Het gaat pas echt lekker werken, en je ziet dan ook echt de verschillen, als je b.v. 5 of 10 bestanden tegelijkertijd downloadt. Dan ben je altijd sneller klaar met downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zeg maar je wilt rekenen en tegelijk spelling dat duurt wel iets langer voor het klaar is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt af van je verbinding en van degene die levert. Even een voorbeeld (met onrealistische getallen).

Stel jij hebt een limiet van 100 blokjes tegelijk.

Elke website kan leveren met een snelheid van 10 blokjes per downloader.

Dan gaat het sneller als je meerdere downloads start.

Houd er wel rekening mee dat multitasking ook je snelheid wegsnoept. En de schrijfsnelheid van je harde schijf heeft ook nog invloed. Je kan niet sneller downloaden dan dat je weg kan schrijven.

(zelfs het draaien van windows haalt al schrijf/lees snelheid weg. Tel daar de rest van de programma's nog even bij op)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal waarheden waarbij je vergeet te melden dat het in de praktijk haast nooit voor zal komen dat je downloadsnelheid te lijden heeft onder HDD schrijfsnelheden. Dat zal pas echt gaan gelden als je 1Gbit internet snelheden krijgt (En downloads sneller gaan dan een gemiddelde HDD). Ik download met mijn bijna exacte geadverteerde snelheid bij Ziggo met nieuwsgroepen (meerdere threads/bestanden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, 't komt best wel eens voor hoor. Als je bijv. zoals ik zo'n irritante virusscanner hebt die alle capaciteit opslurpt, dan kun je 't vaak wel schudden om nog een fatsoenlijke downloadsnelheid te halen.