Hoe kan je een punt toevoegen in een Excel grafiek (2003 editie) op een lineaire lijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5.2K

Het beste antwoord

Dit is naar mijn weten niet mogelijk, zonder data toe te voegen. Indien je dit wel wilt doen, moet je de vergelijking kennen.

Wat wel een optie is, is het volgende:

Selecteer de punten (klik op een van de punten). Klik vervolgens met je rechtermuisknop op een van deze punten en kies: Trendlijn toevoegen.

Kies dan Lineair. En ga naar het tabblad "opties".

Daar kun je de lijn een aantal "punten" vooruit en achteruit laten gaan. Ik denk namelijk dat je zoiets wilt, dus hopelijk helpt dit!

Daarnaast kun je "toon vergelijking" aanvinken. Zo heb je direct de vergelijking voor nieuwe data (y waarde bij een bepaalde X waarde)