Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een programma voor programmeren?

Ik zoek een programma waarbij je geen verstand hoeft te hebben van de programmeer talen.(ik heb daar namelijk geen verstand van).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je programmeren? Wil je bijvoorbeeld een website maken, dan kun je Dreamweaver gebruiken, die heeft een WYSIWYG-interface (What You See Is What You Get). en brouwt dan zelf de bijbehorende html. Maar wil je aan java-game programmeren, dan heb je daar weer niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ heeft gelijk, je kan het beste eerst even nadenken over wat je wil programmeren en in welke programmeertaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste mensen willen wel iets kunnen, maar niet iets leren. Ik vrees toch dat je wel enige studie moet doen helaas.

Natuurlijk zijn er programma's waarmee je visueel kunt programmeren (en niet alle code in hoeft te kloppen), maar ook daarbij is basiskennis onontbeerlijk.

Ik denk dat je eerst eens moet nadenken wat je dan wilt programmeren of bereiken en kijken wat voor tools daarbij horen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik denk dat je eerst eens wat basisbegrippen moet kennen. Je zou kunnen beginnen met het boek""programmeren voor dummies".

Dit is overigens geen waardeoordeel naar jou toe. Ik snap heel goed dat je ergens wilt beginnen en niet lukraak allerlei talen kunt gaan leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is echt heel duidelijk en goed uitgelegd antwoord. Ik snap nu waar ik moet beginnen. Dank Je!

Andere antwoorden (6)

Jouw programma zal iets moeten dóén, neem ik aan. Dus niet alleen maar bestaan uit een aantal invulschermpjes met aanklikvakjes en keuzemenu's.

Wát jouw programma moet doen, weet alleen jijzelf. Daar kan geen programma je bij helpen.