Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een programma voor programmeren?

Ik zoek een programma waarbij je geen verstand hoeft te hebben van de programmeer talen.(ik heb daar namelijk geen verstand van).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je programmeren? Wil je bijvoorbeeld een website maken, dan kun je Dreamweaver gebruiken, die heeft een WYSIWYG-interface (What You See Is What You Get). en brouwt dan zelf de bijbehorende html. Maar wil je aan java-game programmeren, dan heb je daar weer niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ heeft gelijk, je kan het beste eerst even nadenken over wat je wil programmeren en in welke programmeertaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste mensen willen wel iets kunnen, maar niet iets leren. Ik vrees toch dat je wel enige studie moet doen helaas.

Natuurlijk zijn er programma's waarmee je visueel kunt programmeren (en niet alle code in hoeft te kloppen), maar ook daarbij is basiskennis onontbeerlijk.

Ik denk dat je eerst eens moet nadenken wat je dan wilt programmeren of bereiken en kijken wat voor tools daarbij horen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik denk dat je eerst eens wat basisbegrippen moet kennen. Je zou kunnen beginnen met het boek""programmeren voor dummies".

Dit is overigens geen waardeoordeel naar jou toe. Ik snap heel goed dat je ergens wilt beginnen en niet lukraak allerlei talen kunt gaan leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is echt heel duidelijk en goed uitgelegd antwoord. Ik snap nu waar ik moet beginnen. Dank Je!

Andere antwoorden (6)

Jouw programma zal iets moeten dóén, neem ik aan. Dus niet alleen maar bestaan uit een aantal invulschermpjes met aanklikvakjes en keuzemenu's.

Wát jouw programma moet doen, weet alleen jijzelf. Daar kan geen programma je bij helpen.

Hóé jouw programma dat moet doen, weet ook alleen jijzelf. Ook daarbij kan geen programma je helpen.

Kortom, je zult toch echt zelf je wensen moeten omzetten in een computerprogramma. Dat kan een ander programma niet voor je doen.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Als je het met zo'n programma doet is het sowieso een supersimpel en niet-bijzonder resultaat. Je kan beter een echte programmeertaal leren.

Verder ligt de naam van zo'n programma echt op het puntje van mijn tong -_-
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zulk een taal is er niet, je moet altijd wel wat leren, dus het is er niet... Dan is het niet voor jou als je niet iets wil leren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je doel is om een gewone website te bouwen zonder databases dan zou je een programma als XSitePro kunnen gebruiken.

Het is weliswaar een programma in het Engels, maar je kan er echt bijna alles mee. Helaas kost het wel geld om het aan te schaffen, maar je krijgt er wek degelijk wat voor terug.

Iedereen kan met dit programma een mooie website maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben je iets te vroeg mee helaas, huidige generatie programmeertalen voorziet daar niet in.

* Eerste generatie: machinetaal.
* Tweede generatie: assembler (de kale machine-instructies, maar leesbaar neergezet).
* Derde generatie: procedurele talen als COBOL, Algol, C en Fortran, en later ook objectgeoriënteerde talen zoals C++ en Java.
* Vierde generatie: Talen met een hoger abstractieniveau die voor een bepaald doel zijn ontwikkeld, zoals bijvoorbeeld SQL.
* Vijfde generatie: Probleemoplossende talen. Hierbij specificeert de programmeur geen algoritme maar het probleem zelf, met een aantal bijbehorende beperkingen. Vijfde generatie-talen worden vooral gebruikt op het gebied van kunstmatige intelligentie. Het bekendste voorbeeld is Prolog.

Het is ergens bij de 6de of misschien 7de generatie dat het ultieme doel bereikt wordt namelijk dat wat jij in "mensentaal"zegt omgezet wordt in een programma of reeks instructies. Zijn we helaas nog ff niet. Misschien dat Visual basic of .net iets voor je is. Kun je in elk geval naar kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede reactie en handig overzicht.
-> "Delphi" of het opensource (gratis) alternatief: -> "Lazarus Project" gaan volgens mij het dichtst komen bij 'niets doen' dan mogelijk is.
Andere mogelijkheden zijn:
-> "Visual Basic" of
-> "VB .NET"

Zoals de meeste antwoorden al te kennen geven: deze 'hoge' programmeertalen nemen wel veel werk uit handen, maar je moet nog wel altijd kunnen coden.

Om je een idee te geven van wat er nodig is, kan je de bron eens bekijken. Dit is een gratis training om te leren coden in delphi ("Lazarus project" is bijna hetzelfde). Het gaat je een idee geven van waar je tegenaan kijkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke video

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding