Hoe komt het dat een computer het wachtwoord van de ene site wel wil onthouden maar van de ander site niet?

Mijn computer wil graag al mijn wachtwoorden onthouden maar die van hotmail niet. Heb al gekeken bij "mijn" instellingen en die staat gewoon wel op het onthouden van wachtwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

de meeste browsers herkennen een website en de velden waar iets ingevuld kan worden.

het veld waarin het antwoord wordt gezet heet het answertext veld

zo zie je in de code ook dat er maximaal 2500 tekens in het antwoord veld mogen staan en minimaal 10.

browsers zien de code van een webpagina en zien dan bij elke textarea een naam.
als deze naam username staat dan wordt dit herkent als een plek voor een loginnaam en geeft hierin dus een lijstje van loginnamen die je overal hebt gebruikt.
hetzelfde geld voor het blokje waar jij je wachtwoord in zet. de browser weet aan de naam dat dit een wachtwoord veld is en zal er dus sterretjes van maken en vragen om dit wachtwoord te onthouden.

als de websitebeheerder aangeeft dit niet te willen dan zal een browser het wachtwoord dus niet kunnen opslaan want het wordt niet herkend als een wachtwoordveld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 Sorry, maar dit verhaal rammelt aan alle (HTML)-kanten.
Zal er 1 item uitlichten:
"de browser weet aan de naam dat dit een wachtwoord veld is". Dit is onzin. De browser weet dat adhv het INPUT TYPE: