Is er een manier om verwijderde bestanden terug te krijgen na een geformateerde schijf?

Ik heb een videobestand op mijn computer vergeten te backupen nadat ik Format C deed om windows 7 te installeren. Is er een software o.i.d waarmee ik het bestand weer terug kan vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je "quick format" hebt gebruikt, is er in principe nog niets overschreven. Er zijn tooltjes waarmee je het misschien nog terug kunt krijgen. Probeer het eens met Recuva.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En schrijf verder niets meer weg op de schijf.
Na een quick format (de standaard manier) is alleen de verwijzing weg maar staat de data er nog. Maar de plek van de data is vrijgegeven, dus bij verder gebruik (en ook het opnieuw installeren van Windows of downloaden van Recuva...) wordt de kans steeds groter dat een deel van de plek wordt overschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! het is gelukt met Recuva, het kwaliteit van het bestand is wat slechter maar dat maakt niet zo veel uit.

Andere antwoorden (4)

Eerlijk is eerlijk. Nee. Geformateerd is geformateerd en deze krijg je niet meer terug, of je moet een recovery van je hard disc hebben gemaakt VOOR het formateren. Anders is het jammer maar helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope, helaas! Geformateerd betekend weg voor altijd! Tenzij je het ergens anders nog opgeslagen hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens recuva te downloaden. http://www.gratissoftware.nu/downloaden/recuva.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
goed idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahah, ik zag je bericht pas, toen al gepost had
bamibal
12 jaar geleden
ken gebeuren :-)
Het ligt eraan: Als je alleen geformatteerd hebt kun je alle bestanden binnen een half uurtje terug halen met een programma zoals:

Recover my files:
http://www.recovermyfiles.com/ntfs-fat-recovery-software.php

Getdataback:
http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

en nog zeker een tiental andere programma's.

Het wordt een ander verhaal wanneer je na het formatteren weer nieuwe bestanden op de schijf hebt gezet (bijvoorbeeld een nieuwe Windows installatie). In dat geval is de mate van fragmentatie voor het formatteren van grote invloed.
In dat geval kun je er vanuit gaan dat het herstellen van gegevens veel langer duurt (enkele dagen is geen uitzondering) en dat je zeker niet alle bestanden kunt terughalen.

Als je een poging wilt wagen om je gegevens terug te halen is het extreem belangrijk dat je niets meer op de schijf zet.