Hoe kan ik een cd branden?

Er staat cd rippen en daarna moet ik nog iets anders doen? Laatst heb ik pr ongeluk een data cd gebrand dus helaas geen muziek op de cd speler.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Indien je gebruik maakt van Windows Media Player begin je inderdaad met de originele CD (of een andere kopie) te rippen. Je computer plaatst dan de muziekbestanden in de Mediabibliotheek.

Als Windows Media Player aangeeft dat alle nummers zijn geript en in de bibliotheek zijn geplaatst, kun je de CD verwijderen en de lege CD plaatsen.

Vervolgens ga je via de Mediabibliotheek naar de geripte muziek. Je selecteerd de muziekbestanden die je op de CD wilt branden en klikt op je rechtermuisknop. Kies daar voor "Toevoegen aan" en "Lijst branden".

Aan de rechterkant zie je de bestanden in de lijst, klaar om gebrand te worden. Daar linksbovenaan zie dan ook de knop "Branden starten". Zodra je daar op drukt wordt de CD gebrand als Audio CD, wat er voor zorgt dat hij wel afgespeeld kan worden in een CD-speler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kan je die muziek CD niet beter kopieren. Als je hem hebt geript staat ie in MP3. Dat kan je wel weer terugdraaien naar audio CD, kies bij je brandsoftware voor de optie: Audio CD branden.

Volgende keer kiezen: copy audio cd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muziek rippen is niet naar MP3 converteren, als je het gewoon in WAV doet heb je geen kwaliteitsverlies.
Je download deepburner lite. Je kiest cd branden. Voegt het bestand toe en klik op branden, ff wachten, en klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het te moeilijk gebruik dan een ander programmaatje, zoals CDBurnerXP gegarandeerd het lukt je dan wel!

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: Als het te moeilijk wordt...